Mazda RX-7 to samochód, który na stałe zapisał się w światowych kronikach motoryzacji.
Ten sportowy pojazd, o futurystycznej, opływowej sylwetce, napędzeny silnikiem z obrotowym tłokiem (Wankla) pojawił się na rynku w 1978 roku. W 1985 roku debiutowała druga generacja tego modelu, tym razem z silnikiem wspomaganym turbosprężarką.
Jednak najdłużej w produkcji znajdowała się trzecia generacja Mazdy RX-7. Auto pojawiło się w 1992 roku, a najmłodsze egzemplarze pochodzą z roku 2002, gdy model został zastąpiony przez RX-8, czyli opracowaną od podstaw, kolejną sportową Mazdą z silnikiem rotacyjnym.
RX-7 to samochód sportowy. Trzecia generacja tego modelu produkowana była z silnikami doładowanymi przez dwie turbosprężarki o mocach od 255 do 280 KM, z napędem na tył, ze skrzyniami manualnymi, ale również automatycznymi.
RX-7 zyskał miano pojazdu kultowego, a więc jego ceny, podobnie jak koszty utrzymania są wysokie. Rotacyjne silniki nie należą do oszczędnych, ponadto lubią spalać olej, przez co trzeba często sprawdzać jego poziom. Podaż tych samochodów na rynku wtórnym nie jest duża, ponadto oferowane do sprzedaży auta warto sprawdzić pod kątem wypadkowości - wysoka moc w połączeniu z tylnym napędem to zabójcza mieszanka.
Zastanawiając się nad zakupem Mazdy RX-7 warto mieć świadomość, że jest to pojazd niekonwencjonalny, a więc mogą być problemy z dostępem do częsci (czas oczekiwania na zamówione elementy może nie być krótki) oraz wykwalifikowanych mechaników.