Mercedes klasy C typoszeregu W206/S206 został zaprezentowany w 2021 roku. Samochód, przy długości 4751 mm i szerokości 1820 mm, jest zauważalnie większy niż poprzednia generacja. O 25 mm, wzrósł również (do 2865 mm) rozstaw osi.
Mimo zwiększenia gabarytów współczynnik oporu Cd powietrza pozostał na poziomie poprzedników (limuzyna: 0,24, kombi: 0,27).
Z większych wymiarów karoserii nowej klasy C korzystają podróżujący – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Przestrzeń na wysokości łokci w porównaniu z poprzednikiem wzrosła o 22 mm z przodu i o 15 mm z tyłu. Miejsca nad głową z tyłu przybyło o 13 mm (kombi: o 11 mm). W połączeniu z nawet o 35 mm większą przestrzenią na nogi z tyłu podróżowanie w drugim rzędzie siedzeń jest jeszcze przyjemniejsze.
Funkcję zestawu wskaźników pełni wolnostojący ekran LCD o wysokiej rozdzielczości, dostępny w wersji o przekątnej 10,25” i 12,3”. Zwrot w kierunku cyfryzacji jest widoczny również w przypadku centralnego, dotykowego wyświetlacza (9,5” lub 11,9”). Oba ekrany zdają się wizualnie unosić nad deską rozdzielczą.
Mercedes klasy C posiada drugą generację systemu operacyjnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Także asystent głosowy "Hej Mercedes” stał się bardziej interaktywny. Niektóre czynności – takie jak odebranie połączenia telefonicznego – można zlecić nawet bez używania hasła "Hej Mercedes”.
Gama jednostek napędowych obejmuje tylko 4-cylindrowe silniki z modułowej rodziny motorów Mercedesa FAME (Family of Modular Engines). Oprócz turbodoładowania zarówno jednostki wysokoprężne, jak i benzynowe wyposażono w rozrusznik zintegrowany z alternatorem (ISG), który – jako "łagodna” hybryda drugiej generacji – zapewnia wsparcie przy niskich prędkościach obrotowych silnika.
Automatyczna przekładnia 9G-TRONIC została udoskonalona pod kątem przystosowania do ISG i jest teraz montowana we wszystkich wersjach klasy C. Silnik elektryczny, energoelektronikę i chłodnicę przeniesiono do skrzyni, rezygnując z okablowania.
Gama obejmuje również hybrydy plug-in z napędem czwartej generacji. Wysokonapięciowy akumulator należy do rodziny akumulatorów czwartej generacji. Składa się z 96 ogniw i ma łączną pojemność 25,4 kWh. Aby uwzględnić wysoką gęstość energii, akumulator wyposażono w wewnętrzny układ chłodzenia. Dzięki temu system zarządzania temperaturą może sterować temperaturą roboczą niezależnie od wentylacji kabiny. Gdy akumulator jest całkowicie rozładowany, można go "zatankować” do pełna w ciągu około 30 minut, korzystając z opcjonalnej ładowarki DC o mocy 55 kW. Dostępna jest też standardowa trójfazowa ładowarka AC o mocy 11 kW (w zależności od rynku), służąca do ładowania prądem przemiennym.
Mercedes klasy C dostępny jest także jako Mercedes-AMG C 63 SE Performance. Źródłem mocy tego pojazdu jest hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Jego sercem jest zamontowany pod maską dwulitrowy, rzędowy silnik 4-cylindrowy, który dzięki doładowaniu generuje 476 KM. Dodatkowo przy tylnej osi znalazła się elektryczna jednostka, generująca 204 KM. Silnik elektryczny jest zintegrowany z 9-stopniową automatyczną przekładnią i tylnym, sterowanym elektronicznie dyferencjałem o ograniczonym poślizgu. Energia elektryczna służąca do zasilania silnika elektrycznego przechowywana jest w akumulatorze o pojemności 6,1 kWh, który zamontowano pod podłogą bagażnika.
Moc systemowa wynosi 680 KM, a maksymalny moment obrotowy to niesamowite 1020 Nm. W efekcie samochód okazuje się mocniejszy i szybszy od wersji z silnikiem V8 poprzedniej generacji, bowiem rozpędza się do 100 km/h w 3,4 s. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h.