chceauto.pl
x

Mercedes - Benz GLA 45 AMG 2020

Dostępne samochody

Mercedes - Benz GLA

Mercedes - Benz GLA H247 45 AMG 387 KM

2020, crossover
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 210 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

X156 (2013-2020)

Mercedes GLA pierwszej generacji ma 4,41 m długości, 1,80 m szerokości i 1,49 m wysokości, pojemność bagażnika wynosi 421 litrów. Samochód technicznie bazuje na klasie A, co widać również w stylizacji. Uwagę zwraca bardzo niski, jak na kompaktowego SUV-a, współczynnik oporu powietrza Cd, który wynosi 0,29.

Napęd przekazywany jest za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub siedmiostopniowej skrzyni dwusprzęgłowej DCT na koła przednie. Opcjonalnie dostępny jest napęd wszystkich kół 4Matic, oparty na sterowanym elektronicznie sprzęgle wielopłytkowym.

Mercedes GLA to SUV, dlatego powinien mieć chociaż minimalne zdolności terenowe. Poza opcjonalnym napędem 4x4 i wyższym zawieszeniem, w GLA znajdziemy montowane standardowo system DSR (regulacja prędkości podczas zjazdu) i offroadowy tryb pracy skrzyni biegów.

Światowa premiera Mercedesa GLA miała miejsce na salonie we Frankfurcie we wrześniu 2013 roku. Sprzedaż rozpoczęła się wiosną 2014 roku.

H247 (2020-2023)

Mercedes GLA drugiej generacji debiutował w grudniu 2019 roku, a w salonach pojawił się wiosną 2020 roku. W marcu 2023 roku model poddano liftingowi.

Podobnie jak wcześniej, GLA został oparty na klasie A, z któą dzieli wnętrze, silniki i płytę podłogową. Jednak druga generacja GLA nie jest tylko klasą A z podniesionym zawieszeniem. Przeciwnie, niemieccy inżynierowie postanowili, znacznie bardzie niż do tej pory, rozróżnić oba modele.

Mercedes GLA II generacji jest teraz bardziej SUV-em niż crossoverem. Z wyglądu wydaje się autem znacznie masywniejszym. I to wrażenie nie bierze się znikąd. Co prawda, nowe GLA jest o 1,5 cm krótsze od I generacji (ma 441 cm), ale za to aż 10 cm wyższe (161 cm). Dodatkowo o 3 cm (do 183,4 cm) zwiększono szerokość.

Mimo krótszego nadwozia, wnętrze jest bardziej obszerne niż do tej pory, a to za sprawą zwiększonego o 3 cm rozstawu osi oraz zwiększonego rozstawu kół (o 4,6 cm). Co ciekawe, niemieckim inżynierom udało się powiększyć ilość miejsca na tylnej kanapie aż o 11,5 cm, za to odrobinę (o 1,8 cm) zmniejszono ilość miejsca na przednich fotelach.

Deska rozdzielcza z dużym ekranem i systemem MBUX oraz okrągłymi wlotami powietrza nie zaskakuje - taką samą znajdziemy Mercedesie klasie A.

Mercedes GLA jest oferowany z tymi samymi silnikami, co klasa A.

W marcu 2023 roku Mercedes GLA został poddany liftingowi. Zmodyfikowano nieco zderzaki, pojawił się nowy układ świateł do jazdy dziennej,

W kabinie Mercedesa GLA po liftingu nie znajdziemy już gładzika na konsoli środkowej, a to oznacza, że obsługa systemu inforozrywki MUB będzie możliwa wyłącznie za pomocą ekranu dotykowego oraz gładzika na kierownicy. Sam ekran może mieć do 10,25 cala wielkości.

Zmiany zaszły również w gamie jednostek napędowych. Dostępne wersje napędowe oraz moce się nie zmieniły, ale wszystkie odmiany wyposażono w technologię miękkiej hybrydy.

Gama obejmuje czterocylindrowe jednostki standardowo połączone z siedmio- lub ośmiobiegową dwusprzęgłową przekładnią DCT. Łagodne hybrydy korzystają z 48-woltowej instalacji elektrycznej z rozrusznikoalternatorem z napędem pasowym, który na krótko zapewnia dodatkową moc 10 kW (14 KM), wspomagając ruszanie lub przyspieszanie. Ponadto hybryda plug-in (250 e) otrzymała akumulator o zwiększonej pojemności (11,5 kWh) oraz silnik elektryczny o mocy zwiększonej ze 102 do 109 KM, ale moc systemowa się zmieniła i nadal wynosi 218 KM.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS