Mercedes GLC pierwszej generacji może się pochwalić większym aż o 180 mm rozstawem osi niż w poprzedniku (GLK). Dzięki temu w kabinie wygospodarowano więcej miejsca dla pasażerów. Wykorzystanie wysoko wytrzymałych stopów stali pozwoliło obniżyć masę o około 80 kg w stosunku do Mercedesa GLK.
Zdecydowanie powiększył się też przedział bagażowy. Kufer pomieścić może pakunki o objętości do 580 l. Po złożeniu oparć tylnej kanapy (w stosunku 40:20:40) kierowca ma do dyspozycji aż 1600 l.
W kabinie znajdziemy m.in. – znane z osobowej klasy C – system rozrywki z wyświetlaczem o przekątnej 7 lub 8,2 cala.
Standardowo samochód wyposażony będzie w aktywne zawieszenie (sprężyny i sterowane elektronicznie amortyzatory). Na liście opcji pojawił się pneumatyczny układ Air Body Control.
Wersje z napędem 4 Matic (220d, 250d i 250) standardowo sprzęgane są z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Odmiany z napędem hybrydowym otrzymują przekładnię 7G-Tronic Plus.