Mercedes GLC to następca popularnego modelu GLK. Zgodnie ze zmienioną nomenklaturą niemieckiej marki jest to crossover segmentu zbudowany na bazie klasy C. Pierwszą generację samochodu zaprezentowano w połowie 2015 roku.
Mercedes GLC pierwszej generacji może się pochwalić większym aż o 180 mm rozstawem osi niż w miał GLK.
Standardowo samochód jest będzie w aktywne zawieszenie (sprężyny i sterowane elektronicznie amortyzatory). Na liście opcji pojawił się pneumatyczny układ Air Body Control. Wersje z napędem 4 Matic (220d, 250d i 250) standardowo sprzęgane są z automatyczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Odmiany z napędem hybrydowym otrzymują przekładnię 7G-Tronic Plus.
II generacja Mercedesa GLC została zaprezentowana w 2022 roku. Samochód mierzy 4716 mm długości, o 60 mm więcej niż w pierwszej generacji, a jednocześnie jest o 4 mm niższy (ma 1636 mm wysokości). Rozstaw kół z przodu wzrósł o 6 mm (z 1627 mm), a z tyłu – o 23 mm (z 1640 mm). Szerokość pojazdu pozostała taka sama i wynosi 1890 mm. Rozstaw osi mierzy 2890 mm, czyli 15 mm więcej.
Mercedes GLC II jest dostępny tylko jako hybryda: plug-in lub tzw. miękka hybryda z instalacją 48 V i zintegrowanym rozruszniko-alternatorem. Gama silnikowa obejmuje 4-cylindrowe jednostki benzynowe i wysokoprężne z rodziny silników FAME (Family of Modular Engines).
W 2023 roku gama została poszerzona o GLC Coupe. Oba modele mają identyczną przednią część nadwozia, identyczne wnętrze oraz układy napędowe.
Różnica sprowadza się do inaczej zaprojektowanej tylnej części nadwozia - począwszy od słupka B linia dachu zaczyna dynamicznie opadać, dzięki czemu auto ma przypominać swoim wyglądem pojazdy coupe. Mercedes GLC Coupe ma 4,76 m długości