Model GLS I generacji to gruntownie przestylizowany Mercedes GL, który w 2015 roku, przy okazji liftingu, zyskał też nową nazwę. GLS jest terenowym odpowiednikiem prestiżowej klasy S.
Karoseria modelu GLS mierzy 5130 mm długości, 1934 mm szerokości i 1850 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi aż 3075 mm. W mieszczącym siedem osób wnętrzu znajdziemy przemodelowaną deskę rozdzielczą z nowym toutchpadem obsługującym system rozrywki i pokrętłami wyboru trybu jazdy w terenie.
Zupełnie nowa jest również, obszyta skórą, trójramienna kierownica. Oprócz pełnej listy elektronicznych systemów wspomagających kierowcę (jak np. aktywny tempomat, system neutralizacji wpływu bocznych podmuchów wiatru, czy system automatycznego hamowania), klienci – za dopłata – mogą zdecydować się na – poprawiający jakość powietrza w kabinie – system jonizacji.
Standardowo – za wyjątkiem AMG GLS63 – auta oferowane są z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Na liście opcji pojawił się reduktor i centralna blokada mechanizmu różnicowego.