Trzecie wcielenie współczesnego Mini – typoszereg F56 – zadebiutowało w 2014 roku. Auto oferowane jest w odmianie trzy lub - po raz pierwszy w historii modelu - pięciodrzwiowej. Już najmniejsza wersja jest o 98 mm dłuższa, 44 mm szersza i 7 mm wyższa niż poprzednik. W związku z wykorzystaniem nowej platformy podłogowej o 28 mm powiększył się też rozstaw osi (2495 w wersji 3d i 2567 w wersji 5d). By poprawić prowadzenie poszerzono rozstaw kół (+42 mm z przodu i +34 mm z tyłu). Większa karoseria zaowocowała wzrostem pojemności bagażnika do 211 litrów. Bazowym silnikiem był początkowo benzynowy, trzycylindrowy motor 1,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką o mocy 136 KM. W lipcu 2014 roku poszerzono ofertę o model Mini One First z to 3-cylindrową jednostka o pojemności 1.2 l wyposażona w technologię TwinPower Turbo, bezpośredni wtrysk benzyny oraz w pełni zmienne fazy rozrządu po obu stronach (Doppel VANOS). W tej wersji jednostka generuje zaledwie 75 KM.