Chyba tylko najbardziej zagorzali fani brytyjskiej marki pamiętają, że protoplastą samochodów Mini był Austin Seven.
Mini Seven
O fakcie tym wiedzą jednak obecni, niemieccy właściciele marki. Dzięki temu powstał pojazd o nazwie Mini Seven, który nazwą odwołuje się do samochodu z 1959 roku.
Mini Seven nie jest 7-osobowym vanem, ani nawet nowym modelem. Mini Seven to po prostu wersja wyposażeniowa, z założenia bardziej ekskluzywna od pozostałych.
Mini Seven
Czy różni się Mini Seven od innych modeli? Samochód poznać można po specyficznym malowaniu na niebiesko (ale dostępne są również inne kolory), przy czym lusterka lakierowane są na srebrno. Typowe dla Mini Seven są również 17-calowe felgi o nazwie Mini Seven Spoke.
Całość uzupełniają będą standardowym wyposażeniem nakładki na progi i plakietki na błotnikach. Natomiast pasy na masce to opcja. We wnętrzu znajdziemy tapicerkę materiałowo-skórzaną w kolorze brązowym i czarne listwy zdobne.
Mini Seven
Mini Seven będzie oferowane w odmianie trzy- i pięciodrzwiowej w czterech wersjach silnikowych. Bazowa to 1.5 TwinPower Turbo mocy 136 KM i momencie 220 Nm. Samochód taki rozpędza się do 100 km/h w 7,9 s i może osiągnąć prędkość 210 km/h. Najmocniejsza wersja, czyli Mini Seven S również jest napędzane silnikiem benzynowym, ale 2.0 turbo o mocy 192 KM i momencie 280 NM. Seven S osiąga prędkość 235 km/h, a do 100 km/h rozpędza się w 6,8 s.
Mini Seven
W ofercie znajdują się również dwie jednostki wysokoprężne. Mniejsza ma 1,5 l pojemności, 3 cylindry, 116 KM i 270 Nm oraz umożliwia osiągnięcie prędkości 205 km/h i rozpędzanie do 100 km/h w 9,2 s. Natomiast mocniejsza to silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0, mocy 170 KM i momencie 360 Nm, który umożliwia osiągnięcie prędkości 100 km/h w 7,3 s i rozpędza Mini do prędkości 227 km/h.
Co ciekawe, średnie zużycie paliwa obu jednostek w cyklu pomiarowym wyszło na podobnym poziomie - ok. 4 l/100 km.