chceauto.pl
x

Mitsubishi Outlander 2015

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 4
Ocena: 5/5
Głosy: 4.

Dostępne silniki

benzyna

2.0 MIVEC

diesel

2.2 DID

hybryda

PHEV

III (2012-2019)

Mitsubishi Outlander III generacji zadebiutował w 2012 roku. Auto opracowano w oparciu o płytę podłogową swojego poprzednika. Zupełnie nowe są jednak nadwozie, silniki i układ napędowy.

Nowy samochód jest jedynie o centymetr dłuższy niż poprzednik (długość 4 665 mm). Bez zmian pozostał wynoszący 2 670 mm rozstaw osi.

Oprócz nadwozia, które nasuwa na myśl skojarzenia z amerykańską motoryzacją, od podstaw zaprojektowano też wnętrze. Jest one teraz lepiej przystosowane do wymagań europejskich klientów. W środku zastosowano miękkie materiały wykończeniowe, standardem stały się m.in regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica i dwustrefowa klimatyzacja (obie opcje nie były dostępne w poprzedniej wersji).

Zaprojektowane od podstaw nadwozie zaowocowało również zdecydowanym obniżeniem masy auta. Samochód - w zależności od wersji - waży średnio o 100 kg mniej niż poprzednia generacja. Dzięki temu - mimo mniejsze mocy silnika - osiągi pojazdu są identyczne, jak w starszym modelu. Samochód z silnikiem Diesla 2,2 l przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. Znacząco spadło jednak zużycie paliwa (wg danych technicznych średnio 5,5 l) i emisja CO2.

W 2015 roku weszła na rynek wersja po liftingu. Zmodernizowane auto poznamy m.in. po nowej, chromowanej osłonie chłodnicy, zderzakach i zachodzących na boki, zwężonych reflektorach. Jednocześnie poprawiono wygłuszenie oraz zawieszenie samochodu.

III generacja Outlandera po raz pierwszy była dostępna w wersji hybrydowej (PHEV - debiut równocześnie z całą generacją jesienią 2012 roku na salonie paryskim). Samochód napędzany jest benzynowym silnikiem o pojemności 2.0 i dwoma silnikami elektrycznymi oraz posiada możliwość ładowania z gniazdka. Akumulatory umożliwią przejechanie w trybie elektrycznym do 50 km.

Na salonie genewskim w 2018 roku zaprezentowano zmodernizowaną wersję Outlandera PHEV. Przede wszystkim dwulitrowy silnik benzynowy (pracujący z standardowym cyku Otto) został zastąpiony jednostką benzynową o pojemności 2,4 l, pracującą w cyklu Atkinsona. Inne modyfikacje to zwiększona wydajność generatora (o 10 proc), zwiększona moc tylnego silnika elektrycznego (o 10 proc), zwiększona pojemność akumulatora trakcyjnego (o 15 proc.) oraz zwiększona moc akumulatora trakcyjnego (o 10 proc).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS