Produkowane od lat 80-ych zeszłego wieku Mitsubishi Pajero okazało się dużym sukcesem. Kolejne generacje sprzedawały się dobrze, jednak duże rozmiary oraz wysoka cena powodowały, że auto nie było dostępne dla wszystkich.
Dlatego w drugiej połowie lat 90-tych powstała koncepcja wyprodukowania mniejszej wersji Pajero, ale równie dzielnej w terenie. Samochód otrzymał skróconą płytę podłogową o niewielkim rozstawie osi (na poziomie ówczesnych samochodów osobowych segmentu B), a projekt nadwozia opracowała Pininfarina. W ten sposób powstało Mitsubishi Pajero Pinin, które nazwano tak, by uhonorować wkład Włochów, którzy nie tylko zaprojektowali nadwozie, ale również zajęli się produkcją tego modelu (we własnej fabryce Pininfariny zlokalizowanej niedaleko Turynu).
Pajero Pinin zadebiutowało w 1999 roku i zjeżdżało z taśm montażowych (zarówno w wersji 3-, jak i 5-drzwiowej) przez 5 lat. Ze względu na niewielki rozstaw osi, wnętrze auta było dość ciasne, w zasadzie wygodnie podróżować mogli tylko pasażerowi siedzący z przodu. Pajero Pinin ma sprawny napęd wszystkich kół, krótki zwisy i wysoki prześwit, co czyni z niego prawdziwy samochód terenowy, oczywiście kosztem komfortu.
Pod względem mechanicznym auto uważane jest za bezawaryjne. Przed zakupem warto jednak sprawdzić stan nadwozia, które dość szybko poddaje się rdzy.