Gdy w 2006 roku Nissan zakończył produkcję Almery i nie zaprezentował samochodu, który mógłby powalczyć w niezwykle wymagającym europejskim segmencie kompaktów, wydawało się, że jest to strzał w kolano.
Jednak sukces Qashqaia sprawił, że gdy w 2010 do produkcji wchodził Nissan Juke, nikt już nie patrzył na ten nietypowy pojazd z uśmiechem politowania, ale raczej z rosnącą uwagą.
Nissan Juke to crossover mniejszy od Qashqaia. Pod względem długości nadwozia (413,5 cm) oraz rozstawu osi (253 cm) to typowy przedstawiciel segmentu B, a więc miejskich pojazdów. Czy jednak komukolwiek przyjdzie do głowy porównywać ten pojazd np. z Oplem Corsą czy Fordem Fiestą? Oczywiście nie. Kluczem znów okazuje się bardzo nietypowa stylizacja, dzięki której nie da się Juke'a pomylić z żadnym innym samochodem oraz podniesione zawieszenie i wysokość nadwozia (157 cm). Ponadto Juke, jak na crossovera przystało, może być napędzany na oś przednią lub wszystkie koła.
Tu dochodzimy do kolejnych podobieństw do Qashqaia. W wersji przednionapędowej zawieszenie Juke'a to kolumny McPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu. Jednak samochody czteronapedowe z tyłu posiadają, podobnie jak Qashqai, zawieszenie wielowahaczowe. Również sam układ napędu 4x4 wzorowany jest na tym zastosowanym w Qashqaiu. Nosi on nazwę "All Mode 4x4i" i w normalnych warunkach napędza niemal wyłącznie przednią oś. Jednak w razie potrzeby (poślizgu) elektronika automatycznie transferuje moment obrotowy na kola osi tylnej, aż do stosunku 50:50. Ponadto system potrafi przekazać do 50 proc. momentu na jedno z kół, co ma redukować ryzyko wystąpienia podsterowności w zakrętach.
Po raz kolejny okazało się, że Nissan ma nosa. Juke w 2010 roku trafił do salonów i chociaż w niemal niezmienionej formie jest sprzedawany m.in. w Japonii, Europie i Stanach zjednoczonych, wszędzie spotkał się z ciepłym przyjęciem. Nawet w Polsce model ten można coraz częściej spotkać na ulicach.
Nissan Juke jest oferowany z wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 i mocy 117 KM oraz z doładowanym wariantem tej jednostki o mocy 190 KM. Ponadto w ofercie znajduje się 110-konny diesel o pojemności 1.5 l. Auto dostępne jest w czterech wersjach wyposażenia: Visia, Acenta, Tekna i Shiro.
W 2018 roku do salonów trafił Nissan Juke po modernizacji. Wprowadzono między innymi nową osłonę wlotu powietrza (z motywem litery V) w kolorze ciemnego chromu, ciemniejsze oprawy reflektorów oraz ciemne klosze kierunkowskazów w lusterkach bocznych. Dodatkowo światła przeciwmgłowe w technologii LED są obecnie standardem od wersji Acenta.
W ofercie pojawiły się też nowe wzory 16- i 18-calowych felg ze stopów metali lekkich. Osoby lubiące stylistyczne eksperymenty mogą spersonalizować obręcze kół dzięki kolorowym wkładkom. W ramach programu personalizacji nadwozia dostępne są lakierowane akcesoria, w tym elementy wykończeniowe przedniego i tylnego zderzaka, wykończenia progów oraz nakładki na lusterka.
Niezależnie od wersji, każdy Nissan Juke jest standardowo wyposażony w klimatyzację, elektrycznie regulowane lusterka boczne, przednie i tylne szyby boczne sterowane elektrycznie, radio oraz światła do jazdy dziennej w technologii LED.