Czwarta generacja Nissan Micry debiutowała w 2010 roku na salonie w Genewie. Wiosną 2013 roku model został poddany liftingowi, pierwsze egzemplarze poliftingowe trafiły do salonów w drugiej połowie roku.
Micra K13 została zbudowana na nowej płycie podłogowej. W stosunku do poprzednika samochód wyraźnie urósł, długość zwiększyła się o 6 cm, o 2 cm zwiększono rozstaw osi, co przełożyło się na większy bagażnik (minimum 265 litrów, 15 więcej niż w poprzedniku) oraz bardziej obszerne wnętrze.
W połowie 2013 Nissan Micra poddany został modernizacji. Zmian było sporo, już na pierwszy rzut oka widać było całkowicie nowy pas przedni z dużym logiem producenta i powiększoną osłoną chłodnicy, inne są również błotniki czy reflektory.
Z tyłu pojawiły się światła wykonane w technologii LED i nowy zderzak. Z kolei we wnętrzu zastosowano nową konsolę środkową oraz lepsze materiały wykończeniowe.
W bogatszych wersjach stosowano system infotainment z ekranem o przekątnej 5,8 cala i nawigacją. Ciekawostkę stanowi system wspomagania parkowania, który informuje, że dane miejsce jest wystarczające do zaparkowania.
Nissan Micra K13 był pojazdem globalnym. Samochód opracowało biuro konstrukcyjne w Japonii, a produkowany był w kilku krajach (m.in. w Indonezji, Meksyku, Chinach), ale poza Europą. Na rynku Starego Kontynentu importowano samochody wyprodukowane w Indiach.