Czwarta generacja Nissan Micry debiutowała w 2010 roku na salonie w Genewie. Wiosną 2013 roku model został poddany liftingowi, pierwsze egzemplarze poliftingowe trafiły do salonów w drugiej połowie roku.
Micra K13 została zbudowana na nowej płycie podłogowej. W stosunku do poprzednika samochód wyraźnie urósł, długość zwiększyła się o 6 cm, o 2 cm zwiększono rozstaw osi, co przełożyło się na większy bagażnik (minimum 265 litrów, 15 więcej niż w poprzedniku) oraz bardziej obszerne wnętrze.
W połowie 2013 Nissan Micra poddany został modernizacji. Zmian było sporo, już na pierwszy rzut oka widać było całkowicie nowy pas przedni z dużym logiem producenta i powiększoną osłoną chłodnicy, inne są również błotniki czy reflektory.
Z tyłu pojawiły się światła wykonane w technologii LED i nowy zderzak. Z kolei we wnętrzu zastosowano nową konsolę środkową oraz lepsze materiały wykończeniowe.
W bogatszych wersjach stosowano system infotainment z ekranem o przekątnej 5,8 cala i nawigacją. Ciekawostkę stanowi system wspomagania parkowania, który informuje, że dane miejsce jest wystarczające do zaparkowania.
Nissan Micra K13 był pojazdem globalnym. Samochód opracowało biuro konstrukcyjne w Japonii, a produkowany był w kilku krajach (m.in. w Indonezji, Meksyku, Chinach), ale poza Europą. Na rynku Starego Kontynentu importowano samochody wyprodukowane w Indiach.
K14 (2017-2019)
Nissan Micra piątej generacji (K14) debiutował na salonie paryskim jesienią 2016 roku. Samochód całkowicie zerwał z dotychczasowym wizerunkiem tego modelu. Auto pojawiło się w sprzedaży wiosną 2017 roku.
Micra K14 jest niższa, szersza i dłuższa od poprzedniczek, a także przestronniejsza w środku. Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem.
Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza Micry pozwalają na skonfigurowanie aż 125 różnych wariantów.
Wiele uwagi poświęcono komfortowi kierowcy. Niżej umieszczony fotel daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem i zapewnia więcej przestrzeni wyższym osobom.
Micra K14 jest pierwszym Nissanem w segmencie B z tak bogatym zestawem zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo, dostępnych we wszystkich wersjach wyposażenia. Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Nissan Micra K14 jest wyposażony w 7‑calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
W samochodzie zastosowano nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Szybsze przełożenie w układzie poprawiło jego charakterystykę i elastyczność. Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Nowa Micra charakteryzuje się najniższym współczynnikiem oporu w klasie hatchbacków, wynoszącym 0,29.
Nissan Micra K14 jest produkowany w Europie w zakładach Renault we Flins (Francja), należących do aliansu Renault-Nissan.