Nissan Micra piątej generacji (K14) debiutował na salonie paryskim jesienią 2016 roku. Samochód całkowicie zerwał z dotychczasowym wizerunkiem tego modelu. Auto pojawiło się w sprzedaży wiosną 2017 roku.
Micra K14 jest niższa, szersza i dłuższa od poprzedniczek, a także przestronniejsza w środku. Na uwagę zasługują także klamki tylnych drzwi ukryte w słupkach C oraz wydłużona linia dachu ze spojlerem.
Opcje personalizacji nadwozia i wnętrza Micry pozwalają na skonfigurowanie aż 125 różnych wariantów.
Wiele uwagi poświęcono komfortowi kierowcy. Niżej umieszczony fotel daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem i zapewnia więcej przestrzeni wyższym osobom.
Micra K14 jest pierwszym Nissanem w segmencie B z tak bogatym zestawem zaawansowanych funkcji podnoszących bezpieczeństwo, dostępnych we wszystkich wersjach wyposażenia. Wśród rozwiązań spotykanych zwykle tylko w większych samochodach warto wymienić system kamer 360° oraz funkcję zapobiegania niezamierzonej zmianie pasa ruchu.
Samochód może być również wyposażony w inteligentny system hamowania awaryjnego z rozpoznawaniem pieszych (nowość w Nissanie na rynku europejskim) oraz funkcje rozpoznawania znaków drogowych i ostrzegania o pojeździe w martwym polu.
Nissan Micra K14 jest wyposażony w 7‑calowy kolorowy centralny wyświetlacz, za którego pośrednictwem kierowca obsługuje system audio, nawigację satelitarną, telefon komórkowy, pobrane aplikacje oraz moduł sterowania głosem Siri współpracujący z interfejsem Apple CarPlay.
W samochodzie zastosowano nowe elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Szybsze przełożenie w układzie poprawiło jego charakterystykę i elastyczność. Wiele uwagi poświęcono wyciszeniu kabiny. Nowa Micra charakteryzuje się najniższym współczynnikiem oporu w klasie hatchbacków, wynoszącym 0,29.
Nissan Micra K14 jest produkowany w Europie w zakładach Renault we Flins (Francja), należących do aliansu Renault-Nissan.