Patrol GR to pojazd, który w czasach swojej świetności aspirował do miana luksusowej terenówki. Mimo tego, samochód - przede wszystkim - stworzono, by radził sobie świetnie w każdych warunkach. Patrol GR ma solidną ramę, umieszczony wzdłużnie z przodu silnik i dołączany napęd 4x4 (normalnie moc przekazywana jest na tylną oś). W starszych egzemplarzach dołączenie przedniej wymaga ręcznego "zapięcia" sprzęgiełek w przednich piastach. Co ciekawe, sprzęgiełka obsługiwane ręcznie cieszą się lepszą opinią niż automatyczne. Na tle "roboczego" Patrola 160 "luksusowe" modele GR wyróżniają się zawieszeniem w którym - zamiast resorów - zastosowano zapewniające zdecydowanie wyższy komfort sprężyny śrubowe. Wszystkie silniki zyskały miano trwałych (stosowano wyłącznie jednostki sześciocylindrowe) za najmniej udany uznaje się jednak wysokoprężny, turbodoładowany model 2,8 l. Ten, przy intensywnej terenowej eksploatacji, ma tendencję do przegrzewania, co może skutkować pękaniem głowicy. Na tle innych pojazdów terenowych, jak chociażby Land Rover Discovery, Patrol może się jednak pochwalić opinią niemalże pancernego.