chceauto.pl
x

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T 2019

Oceny użytkowników4.3333/5. Głosy: 3
Ocena: 4.33/5
Głosy: 3.

Dostępne samochody

Nissan Qashqai

Nissan Qashqai II FL 1.3 DIG-T 140 KM

2019, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 73 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny4.33/5. Głosy: 3
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai II FL 1.3 DIG-T 160 KM

2019, crossover
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 77 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Nissan Qashqai

Nissan Qashqai II FL 1.3 DIG-T 160 KM

2019, crossover
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 82 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać

Kilka słów o modelu

II (2013-2020)

II generacja zaprezentowana została po raz pierwszy w listopadzie 2013 roku. Auto trafiło do salonów w lutym 2014 roku. Samochód zaprojektowany został od podstaw, w oparciu o nową płytę podłogową CMF (Common Module Family). Auto zyskało nie tylko nowy wygląd, ale i nowe rozwiązania techniczne. Z oferty zniknęły wolnossące jednostki napędowe, wszystkie silniki benzynowe wyposażone są w turbosprężarkę.

Z początkiem 2017 roku auto doczekało się kuracji odmładzającej. Zmiany w wyglądzie to m.in.: nowe zderzaki, przemodelowane reflektory i inne kierownice. Producent poprawił też poziom wygłuszenia wnętrza i wprowadził kilka korekt w nastawach zawieszenia.

Wszystkie jednostki napędowe oferowane na rynkach Europy zachodniej mają turbodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Wyjątek to – rzadko spotykana na rynku wtórnym – wolnossąca benzyna o pojemności 2,0 l. Decydując się na takie auto warto dokładnie przestudiować jego historię. Taka wersja oferowana była m.in. w Rosji i USA – samochody zza oceanu mają z reguły za sobą poważna naprawy blacharskie (powypadkowe). Auta z automatyczną skrzynia biegów (nazwa handlowa X-Tronic) wyposażone są w bezstopniowe przekładnie CVT. Na szczęście, póki co, użytkownicy nie narzekają na trwałość.

Chociaż – teoretycznie – auto zamówić można z napędem 4x4 takie wersje na rynku wtórnym praktycznie nie istnieją. Na rynku wtórnym dominują francuskie silniki (to wynik ścisłej współpracy z Renault) benzynowy 1.2 DIG-T oraz wysokoprężny 1.5 dCi. Mają dość dobrą opinię (w przypadku diesla wyeliminowano problem z panewkami znany z poprzednich generacji tego silnika), ale zalecamy skrócenie interwałów przeglądów olejowych do – maksymalnie – 15 tys. km. Niektóre egzemplarze 1,2 l wyposażone były w wadliwe napinacze rozrządu, które wymieniano na gwarancji (wraz z łańcuchem). Właściciele czasami skarżą się też na wycieki oleju (pokrywa rozrządu, łączenie silnika ze skrzynią biegów).

Auto ma opinię całkiem trwałego, chociaż zdarzają się mu drobne usterki elektroniki czy niedostatki wykończenia (typowe dla samochodów Renault). Ogólnie model uchodzi jednak za trwały. Wiele egzemplarzy objętych jest jeszcze gwarancją (5 lat lub 160 tys. km.).

Warto wiedzieć, że – w zależności od zastosowanej jednostki napędowej – samochody wyposażono w inne tylne zawieszenie. Podstawowe odmiany (1.2 benzynowy i 1.5 l wysokoprężny) mają z tyłu belkę podatną na skręcanie. Wersje z mocniejszymi motorami wyposażono w układ wielowahaczowy (lepsza precyzja prowadzenia, droższe serwisowanie).

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS