Zbudowana od podstaw trzecia generacja X-Traila (samochód upodobnił się do modelu Qashqai) zadebiutowała w 2013 roku. Auto oferowane jest zarówno z napędem na przód (podstawowe wersje oraz odmiany z silnikiem benzynowym), jak i na obie osie. Klienci mogą zdecydować się na odmianę 5 lub 7-osobową. W połowie 2017 roku samochód doczekł się liftingu karoserii. Z zewnątrz auto wyróżnia się głównie nowymi zderzakami i oświetleniem. Z przodu zmieniono m.in. osłonę chłodnicy (więcej czarnego plastiku na wysoki połysk), kształt zderzaka (większa powierzchnia lakierowana) i reflektory. Inne są też światła przeciwmgłowe, które są teraz prostokątne zamiast okrągłych.
Z tyłu fani marki zwrócą uwagę na nowy zderzak i światła, które są teraz wykonane w technice LED. Przy okazji w cennikach zadebiutowały cztery nowe kolory karoserii i nowe wzory obręczy kół w rozmiarach 17 i 18 cali.
Większych zmian nie znajdziemy za to w kabinie. Liftingowe nowości ograniczają się do czteroramiennej, podciętej u dołu kierownicy i przemodelowanych dysz nawiewów. Standardem jest teraz cyfrowe radio DAB. Lista opcji obejmuje m.in. zmodernizowaną nawigację satelitarną (nowy interfejs i mocniejsza antena), podgrzewaną tylną kanapę czy system audio spod znaku BOSE (standard w wersji Tekna). Zmodernizowanego X-traila będzie też można zamówić z nowym systemem ProPILOT oferującym możliwość autonomicznej jazdy po autostradzie (automatyczne utrzymywanie pojazdu w obrębie jednego pasa ruchu niezależnie od natężenia ruchu).
Klienci ucieszą się też zapewne z „uporządkowania” bagażnika, dzięki czemu jego pojemność wzrosła z dotychczasowych 550 do 565 l (1996 l po złożeniu siedzeń 2 i 3 rzędu).
Po liftingu bez zmian pozostała paleta jednostek napędowych. Do wyboru są więc wysokoprężne: 1,6 l 130 KM i 2,0 l 177 KM oraz benzynowy 1,6 l (163 KM). Ostatni oferowany jest tylko z napędem na przód i ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Oba diesle zamówić można w odmianie 4x4 i z automatyczną, bezstopniową przekładnią CVT.