chceauto.pl
x

Opel Astra 1.6 CDTI 2019

Oceny użytkowników2.0000/5. Głosy: 1
Ocena: 2/5
Głosy: 1.

Dostępne samochody

Opel Astra

Opel Astra J 1.6 CDTI 110 KM

2019, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Opel Astra

Opel Astra J 1.6 CDTI 136 KM

2019, hatchback 3dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 110 KM

2019, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 46 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 136 KM

2019, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 48 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę
Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 136 KM

2019, hatchback 5dr
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 52 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 110 KM

2019, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 51 000,00 zł
DostępnośćOferta jest szeroka, jest w czym wybierać
Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 136 KM

2019, kombi
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 53 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
Opel Astra

Opel Astra K 1.6 CDTI 136 KM

2019, kombi
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 57 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęOceny2.00/5. Głosy: 1

Kilka słów o modelu

K (2015-2019)

Opel Astra V debiutował we wrześniu 2015 roku na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie.

Karoseria nowego modelu jest niespełna 5 cm krótsza niż do tej pory. Astra K mierzy dokładnie 4,37 m długości. Auto jest też nieco niższe (dokładnie o 2,6 cm) od poprzednika. Wysokość nadwozia to 1,46 m.

Niewielka korekta wymiarów zewnętrznych idzie w parze ze znaczącą redukcją masy. Na tle poprzedników niektóre modele straciły aż 200 kg! Nawet najcięższy egzemplarz będzie przynajmniej o 120 kg lżejszy niż do tej pory. Na samym tylko nadwoziu udało się oszczędzić około 20 proc. masy (redukcja z 357 kg do 280 kg). Następnych 50 kg „urwano” dzięki zmianom w płycie podłogowej (wysokowytrzymała stal) czy konstrukcji zawieszenia i przeniesienia napędu.

Piąta generacja Opla Astra napędzana jest zupełnie nowymi silnikami. Wraz z autem zadebiutowały aż trzy nowe rodziny jednostek napędowych o mocach od 90 do 200 KM.

W połowie 2020 roku auto poddano gruntownej kuracji odmładzającej. Oprócz nowych kształtów samochód otrzymał gruntownie zmodernizowaną paletę jednostek napędowych. Najwięcej zmian dostrzec można w pasie przednim. To m.in. nowa maska z innymi przetłoczeniami, zderzak, osłona chłodnicy i inaczej wyeksponowanym logo producenta i nowe reflektory. Opcjonalnie klienci zamówić mogą nową wizytówkę marki z Russelsheim – matrycowe ”inteligentne” reflektory IntelliLux LED.

Auto może się teraz pochwalić elementami aktywnej aerodynamiki. Astra m.in. wahacze tylnej osi ukształtowane jak deflektory oraz pełną żaluzję wlotu powietrza z przodu samochodu. Górne i dolne sekcje osłony chłodnicy otwierają się i zamykają automatycznie oraz niezależnie od siebie, poprawiając przepływ powietrza wokół przodu nadwozia. Zmodernizowano też opcjonalne sportowe zawieszenie. Układ ma teraz sztywniejsze amortyzatory, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz tylną oś z drążkiem Watta.

W kabinie znajdziemy np. cyfrowy zestaw wskaźników. Zadbano też o poprawę bezpieczeństwa dzięki nowej kamerze zintegrowanej z układem automatycznego hamowania przed przeszkodą. Jej mocniejszy procesor umie teraz wykrywać nie tylko pojazdy, ale też pieszych.
Najważniejsza ze zmian kryje się pod maską. Z oferty zniknęły właśnie wszystkie silniki o parzystej liczbie cylindrów. Zamiast tego do wyboru są wyłącznie trzycylindrowe z turbodoładowaniem.

Benzynowe to 1,2 l i 1,4. W zależności od wersji oferują one między 110 KM a 145 KM i 195 a 236 Nm. Wersje o pojemności 1,2 l standardowo sprzęgane są z sześciostopniową ręczną skrzynią biegów. Odmiany 1,4 l otrzymują bezstopniową przekładnię CVT imitującą obecność 7 przełożeń.
Silniki mają wałek wyrównoważający w bloku i zintegrowany z głowicą kolektor wydechowy chłodzony cieczą. Dzięki temu jednostka szybciej osiąga optymalna temperaturę pracy, a co za tym idzie – zużywa miej paliwa.

Podobną architekturę mają też wyposażone w sterowaną elektronicznie turbosprężarkę o zmiennej geometrii silniki Diesla. Trzycylindrowy 1,5 l występuje w dwóch wariantach: 105 KM (260 Nm) i 122 KM (300 Nm). W przypadku jednostek wysokoprężnych na liście opcji pojawiła się nowa automatyczna przekładnia o dziewięciu przełożeniach.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS