Szósta generacja Opla Astry (L) został zaprezentowana w 2021 roku, a do salonów wjechała na początku roku 2022.
Po raz pierwszy model dostępny jest również w wersji z napędem elektrycznym. Ponadto Opel oferuje Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy i z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym.
Z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm Astra VI idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych. Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm).
Bagażnik Astry z regulowaną podłogą ma pojemność 422 litrów.
Wnętrze Astry uległo znacznemu unowocześnieniu. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Za to nadchodzi nowy interfejs (HMI). Pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę korzystając z bardzo szerokich ekranów dotykowych, tak jak ze smartfona. Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.
Kierowcę wspomagają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po półzautomatyzowany system wspomagania Intelli-Drive 2.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni.
Opel Astra VI generacji został zbudowany na przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Z przodu znajdziemy kolumny McPhersona, z tyłu pracuje klasyczna belka skrętna. Sama karoseria nowej Astry przewyższa o 14 proc. sztywność w poprzedniej wersji.
Nowa architektura Astry to również nowoczesne zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy. Technologie te obejmują m.in. wielofunkcyjną kamerę na szybie przedniej, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i po jednej z boku), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i po jednym na każdym narożniku) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.
W systemie Intelli-Drive 2.0 kamery i czujniki są zintegrowane z usługą online e-horizon, co rozszerza zakres działania kamer i radaru. Umożliwia to systemowi dostosowanie prędkości na łukach, komunikowanie zaleceń dotyczących prędkości oraz wykonywanie półautomatycznych zmian pasa ruchu. Wykrywanie obecności rąk na kierownicy gwarantuje, że kierowca cały czas angażuje się w jazdę. System Intelli-Drive 1.0 obejmuje alarm o ruchu poprzecznym pojazdów z tyłu, wykrywanie obiektu w martwym polu na dalekich odległościach oraz aktywne utrzymywanie pojazdu pośrodku pasa ruchu.
Długa lista zautomatyzowanych systemów wspomagania kierowcy obejmuje również adaptacyjny tempomat.