Opel Corsa B zaprezentowany został po raz pierwszy w 1993 roku na salonie samochodowym w Genewie. Auto produkowane było do roku 2000, kiedy to w ofercie niemieckiego producenta pojawiła się całkowicie nowa Corsa C.
Samochód cieszy się bardzo dużą popularnością głównie ze względu na przystępne ceny zakupu i niskie koszty eksploatacji. We wnętrzu (trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback) jest sporo miejsca, na ciasnotę nie powinni narzekać ani kierowca, ani pasażer przedniego fotela. Największym mankamentem Corsy B jest ubogie wyposażenie większości egzemplarzy - często brakuje np. wspomagania kierownicy.
Jak w przypadku innych Opli z lat dziewięćdziesiątych samochód łatwo poddaje się działaniu rdzy (maska, tylna klapa, ranty nadkoli i drzwi).
Silniki i skrzynie biegów są raczej bezawaryjne (chociaż lubią gubić olej) ale problemów może przysporzyć osprzęt (alternator, rozrusznik). Szwankują też czujniki położenia wału (może powodować to unieruchomienie auta) oraz ciśnienia oleju. W wyeksploatowanych egzemplarzach (a takie stanowią zdecydowaną większość oferty) pojawiają się też luzy na wodzikach skrzyni biegów.
Jak to zwykle w Polsce bywa, wzmożonej opieki domaga się też zawieszenie. Na szczęście dostępność do części zamiennych jest wręcz wzorowa, a naprawy podejmie się każdy warsztat.
C (2000-2006)
Opel Corsa C trafił do sprzedaży w 2000 roku. W 2003 auto doczekało się niewielkiego liftingu i przetrwało w produkcji do 2006 roku.
Poza kilkoma stylistycznymi akcentami nowa Corsa nie ma nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Auto zbudowano na nowej płycie podłogowej, wykorzystano również nowocześniejsze jednostki napędowe. Co ważne, skutecznie uporano się w końcu z problemem rdzy, która w tym modelu praktycznie nie występuje.
Nowa płyta podłogowa pozwoliła również wygospodarować zdecydowanie więcej miejsca we wnętrzu. Nowe zawieszenie diametralnie poprawiło prowadzenie auta w zakrętach. Samochód ma opinię solidnego, ale zdarzają się mu również usterki. Większa ilość elektroniki skutkuje częstszym zapisywaniem się błędów w pamięci komputera. Często współpracy odmawiają przepływomierze i wodziki skrzyni biegów. W wielu egzemplarzach notorycznie przepalają się żarówki (także podświetlenie wnętrza) co może wskazywać na problemy z regulatorami napięcia. To na szczęście wszystko, na co może narzekać właściciel Corsy C. Samochód oferuje przystępny stosunek ceny do jakości.