Opel Corsa V generacji oparty jest na tej samej płycie podłogowej co poprzednik, a z profilu widać, że zachowano nawet zasadniczy kształt karoserii. Natomiast zmiany przedniej i tylnej części nadwozia oraz wnętrza wykraczają poza klasyczny, nawet głęboki, lifting.
Modernizując Corsę, tzn. opracowując jej piątą generację, inżynierowie skupili się na poprawieniu właściwości jezdnych, obniżeniu zużycia paliwa oraz wzbogaceniu samochodu w nowe systemy elektroniczno-informatyczne, których w ciągu ostatnich lat na rynku pojawiła się cała masa.
By nowa Corsa lepiej się prowadziła obniżono o 5 mm środek ciężkości samochodu, ponadto kupujący mogą wybierać między zawieszeniem typu Komfort i typu Sport. Zmodyfikowano również układ kierowniczy oraz geometrię zawieszenia.
Spory nacisk położono na obniżenie zużycia paliwa i spełnianie normy emisji spalin Euro 6. Modernizacji poddano skrzynie biegów, pojawił się również całkowicie nowy, aluminiowy silnik trzycylindrowy z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1.0. Jednostka ta, wyposażona w wałek wyrównoważający oferowana jest w dwóch zakresach mocy: 90 i 115 KM
We wnętrzu pojawił się nowy system IntelliLink, którego sercem jest siedmiocalowy ekran dotykowy umieszczony na konsoli środkowej. Integruje on sterowanie m.in. nawigacją, smartfonem czy ustawieniami samochodu.
Nowe systemy, które dostępne są w Corsie to m.in: Side Blind Spot Alert (monitorowanie martwego kąta) i system Opel Eye, który dzięki zamontowanej w przedniej szybie kamerze umożliwia działanie systemów Road Sign Recognition (rozpoznawanie znaków), Lane Departure Warning (zapobieganie przez zjechaniem z pasa ruchu), High Beam Assist (automatyczne wyłączanie świateł drogowych) i Forward Collision Warning (ostrzeganie przed kolizją za pomocą światła pojawiającego się na przedniej szybie).
Nowością jest również system automatycznego parkowania, kamera cofania i asystent ruszania pod górę.