chceauto.pl
x

Opel Grandland 2024

Dostępne silniki

benzyna

1.2 Turbo

diesel

1.5 Diesel

hybryda

1.6 Turbo Hybrid
Opel Grandland to nic innego jak Grandland X, któremu przy okazji liftingu usunięto z nazwy X. Samochód zaprezentowano w połowie 2021 roku.

W ramach liftingu Grandland otrzymał charakterystyczny dla innych nowych modeli marki przód o nazwie ”Opel Vizor”. Zaostrza estetykę przodu, integrując grill, logo marki Opel i technologie w jednolitym wizualnie elemencie.

Bazowa wersja Business Edition jest wyposażona w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa, który rozwijają moc 130 KM. Do wyboru jest też czterocylindrowy diesel o pojemności 1,5 litra i mocy 96 kW/130 KM rozwija 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego od 1750 obr./min i jest dostępny z ośmiobiegową przekładnią automatyczną

Flagowa wersja to Grandland Hybrid z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 litra oraz silnikiem elektrycznym napędzającym koła przednie, który dysponuje łączną mocą systemową 224 KM oraz rozwija do 360 Nm momentu obrotowego. Zespół napędowy Grandlanda Hybrid składa się z turbodoładowanego, czterocylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra z bezpośrednim wtryskiem paliwa, rozwijającego moc 180 KM, silnika elektrycznego o mocy 81,2 kW/110 KM oraz akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13,2 kWh.

Silnik elektryczny jest sprzężony ze zelektryfikowaną ośmiobiegową przekładnią automatyczną, a samochód z takim napędem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy. Na zasilaniu wyłącznie elektrycznym Grandland może rozpędzić się do 135 km/h. Maksymalna prędkość samochodu to 225 km/h.

Na wyposażeniu Grandlanda mogą znaleźc się m.in. reflektory IntelliLux LED, składające się ze 168 elementów LED — po 84 na każdy reflektor, system Night Vision, który za pomocą kamery termowizyjnej wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów przed samochodem jako obiekty cieplejsze od ich otoczenia. Night Vision ostrzega o obecności na przykład pieszych w polu widzenia kamery i wskazuje ich położenie na 12‑calowym ekranie centrum informacyjnego kierowcy.

W kabinie znajdziemy dwa panoramiczne ekrany, które w jednym module tworzą tzw. ”Pure Panel”. To w pełni cyfrowy, zwrócony ku kierowcy, kokpit. Środkowy ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali jest ustawiony pod takim kątem, żeby kierowca mógł skoncentrować się na prowadzeniu pojazdu bez odrywania wzroku od drogi.

Nowością jest również Highway Integration Assist oferowany w połączeniu z przekładnią automatyczną. Jest to zestaw różnych asystentów sprzężonych z kamerą i czujnikami radarowymi.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS