Technicznie auto jest bratem bliźniakiem wytwarzanych w tym samym czasie: Renault Trafica i Nissana Primastar. Najwięcej usterek generuje osprzęt silnika, ale w większości wynikają one z ogromnych przebiegów. Realne często dawno już przekroczyły barierę pół miliona kilometrów. Silniki pochodzą z palety Renault. Lepiej zdecydować się na młodsze egzemplarze z wysokoprężnym 2.0 l dCi – motor uchodzi za trwalszy i zdecydowanie mniej problematyczny niż poprzednik – 1.9 l dCi. Oprócz usterek osprzętu (wtryskiwacze, zawór ciśnienia CR, turbosprężarka itd.) trzeba się też przygotować na kapryśna instalację elektryczną.
Druga generacja popularnego dostawczaka trafiła na rynek w 2014 roku. W tym przypadku była to po prosut II generacja Renault Trafica oferowana pod znakiem Opla. Gama modelowa obejmuje wersje: furgon, furgon 6-osobowy oraz wersje osobowe. W sumie, uwzględniając różne wersje napędowe i możliwości przewożenia ładunków, do wyboru jest aż 270 konfiguracji auta! Mimo wizualnego pokrewieństwa z poprzednikiem Vivaro II zaprojektowany został od postaw. Nowe w kształtach są m.in pas przedni, drzwi, burty i pas tylny. Samochód zniknął z oferty w efekcie przejęcia Opla przez koncern PSA. Zerwano wówczas wieloletnią współpracę z Renault i zakończono sprzedaż w zaledwie cztery lata od debiutu. Kolejne - trzecie - wcielenie to w istocie przestylizowany Citroen Jumpy/Peugeot Expert.
To techniczny brat bliźniak Citroena Jumpy i Peugeota Experta. Jego osobowa wersja dostępna jest w salonach jako Opel Zafira. Cenniki otwiera wersja Vivaro Kombi Compact o długości 4,60 m (maksymalna pojemność przestrzeni bagażowej 3,6 metra sześciennego). Fotel dla kierowcy jest regulowany w czterech kierunkach, natomiast kanapa w drugim rzędzie (w razie potrzeby zdejmowana bez użycia narzędzi) posiada mocowania ISOFIX dla młodszych pasażerów. Przy długości Long wynoszącej 4,95 m, pojemność przestrzeni bagażowej zwiększa się do 4,2 m3 i 4,90 m3 w przypadku Extra Long (długość 5,30 m). Oprócz drzwi przesuwnych po stronie pasażera (standard), opcjonalne drzwi przesuwne po stronie kierowcy ułatwiają dostęp do przedziału pasażerskiego. Z tyłu klienci mogą wybierać pomiędzy podwójnymi drzwiami (otwieranymi do 180 stopni) lub klapą tylną.
Klienci mogą regulować temperaturę wnętrza za pomocą standardowego systemu klimatyzacji. Vivaro Kombi wyposażone jest w turbodoładowane silniki Diesla o mocy od 102 KM do 150 KM. W zależności od mocy, oferują one maksymalny moment obrotowy do 370 Nm. Wszystkie silniki wyposażone są w technologię selektywnej redukcji katalitycznej spalin (SCR).