Technicznie auto jest bratem bliźniakiem wytwarzanych w tym samym czasie: Renault Trafica i Nissana Primastar. Najwięcej usterek generuje osprzęt silnika, ale w większości wynikają one z ogromnych przebiegów. Realne często dawno już przekroczyły barierę pół miliona kilometrów. Silniki pochodzą z palety Renault. Lepiej zdecydować się na młodsze egzemplarze z wysokoprężnym 2.0 l dCi – motor uchodzi za trwalszy i zdecydowanie mniej problematyczny niż poprzednik – 1.9 l dCi. Oprócz usterek osprzętu (wtryskiwacze, zawór ciśnienia CR, turbosprężarka itd.) trzeba się też przygotować na kapryśna instalację elektryczną.
II (2014-2019)
Druga generacja popularnego dostawczaka trafiła na rynek w 2014 roku. W tym przypadku była to po prosut II generacja Renault Trafica oferowana pod znakiem Opla. Gama modelowa obejmuje wersje: furgon, furgon 6-osobowy oraz wersje osobowe. W sumie, uwzględniając różne wersje napędowe i możliwości przewożenia ładunków, do wyboru jest aż 270 konfiguracji auta! Mimo wizualnego pokrewieństwa z poprzednikiem Vivaro II zaprojektowany został od postaw. Nowe w kształtach są m.in pas przedni, drzwi, burty i pas tylny. Samochód zniknął z oferty w efekcie przejęcia Opla przez koncern PSA. Zerwano wówczas wieloletnią współpracę z Renault i zakończono sprzedaż w zaledwie cztery lata od debiutu. Kolejne - trzecie - wcielenie to w istocie przestylizowany Citroen Jumpy/Peugeot Expert.