Model 306 produkowany był przez Peugeota w latach 1993-2001. Samochód klasy C był bezpośrednim rywalem takich aut, jak VW Golf czy Opel Astra. W 1997 roku auto przeszło gruntowny lifting (phase II) - zmieniono m.in. kształt zderzaków i reflektorów. 306 oferowany był jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, pięciodrzwiowe kombi oraz dwudrzwiowe cabrio. 306 charakteryzuje się obszernym i przyjemnym dla oka wnętrzem oraz komfortowym, lecz zapewniającym dobre czucie drogi zawieszeniem. Niezbyt dobrą opinią cieszą się natomiast hamulce, których skuteczność nie jest zbyt rewelacyjna (często zapiekają się cylinderki). Niezbyt dobra opinia przylgnęła też do tylnej belki (łożyska igiełkowe, które wymagają smarowania) oraz łączników stabilizatorów, tulei i drążków kierowniczych, które na naszych drogach często wymagają wymiany. Silniki i skrzynie biegów cierpią z powodu wycieków oleju, typową usterką są też rozlatujące się koła pasowe osprzętu. Figle płata elektryka. Wymiany mogą wymagać rożne wiązki (np. kable w drzwiach), czujniki ABS, przełącznik zespolony kierunkowskazów, itd. Niezależnie od rocznika nie powinno być jednak problemów z rdzą. Jej występowanie świadczy przeważnie o kiepsko przeprowadzonych naprawach blacharskich.