Peugeot 308 III generacji zadebiutował wiosną 2021 roku, a w salonach pojawił się kilka miesięcy później. W połowie 2021 roku pokazano wersję kombi, natomiast we wrześniu 2022 - wersję elektryczną.
Auto zbudowano na zmodernizowanej platformie EMP2 i chociaż w rzucie bocznym auto przypomina poprzednika, to jest to zupełnie nowa konstrukcja.
Peugeot 308 III jest aż o 11 cm dłuższy od poprzednika, mierząc 4,36 m. Jednocześnie aż o 5,5 cm zwiększono rozstaw osi, który mierzy niemal 266 cm, co przełożyło się na ilość miejsca na tylnej kanapie.
Wzrosła również pojemność bagażnika, który wynosi 412 l (1323 l po złożeniu oparć kanapy) w wersji hybrydowej i 361 l w autach z napędem hybrydowym plug in.
Kompletnie nowe wnętrze wyróżnia się ostrymi liniami i ciekawą stylistyką. W stronę kierowcy pochylono ”wiszący” dotykowy ekran na konsoli środkowej. Zachowano przy tym architekturę i-Cockpit, która oznacza niewielką kierownicę, nad jej wieńcem patrzymy na ekran cyfrowych zegarów.
Paletę jednostek napędowych otwiera znany 1,2 l PureTech o trzech cylindrach. Do wyboru są wersje: 110 KM, 130 i 155 KM. W ofercie pozostał też wysokoprężny silnik 1,5 l HDI.
Peugeot 308 jest oferowany również w wersji hybrydowej plug-in, bazującej na silniku benzynowym o pojemności 1,6 l, który współpracjue z elektrycznym silnikiem trakcyjnym o mocy 110 KM. Moc systemowa słabszej odmiany to 180 KM, mocniejszej – 225 KM. Maksymalny moment obrotowy to 360 Nm. Pojemność litowo-jonowych akumulatorów to 12,4 kWh.
Jesienią 2022 roku zaprezentowano elektryczną wersję o nazwie e-308 (również w wersji kombi). Jej źródłem mocy jest silnik elektryczny o mocy 156 KM i momencie 260 Nm, który czerpie energię z baterii o pojemności 54 kWh (51 kWh pojemności użytecznej).