Druga generacja Peugeota 508 debiutowała na salonie genewskim w marcu 2018 roku.
Samochód został zbudowany na modułowej płycie podłogowej EMP2, ma 4,75 m długości, czyli... aż o 8 cm mniej niż pierwsza generacja, co jest sporym zaskoczeniem.
Ponadto Peugeot 508 II jest o aż o 6 cm niższy (jego wysokość to 1,4 m), dzięki czemu ma obniżony środek ciężkości (co wpływa pozytywnie na właściwości jezdne) i poprawiona została aerodynamika (współczynnik oporu Cx to 0,26), a przez to - zużycie paliwa. Zwiększono za to, do 1,84 m (o 2 cm), szerokość nadwozia, zmniejszając jednocześnie parametr kluczowy dla rozmiarów wnętrza, czyli rozstaw osi. Mierzy on 2,79 m, czyli o 2,4 cm mniej niż w I generacji.
Mimo zmniejszenia wymiarów nadwozia, udało się wygospodarować bagażnik o pojemności 487 litrów. Złożenie tylnej kanapy pozwala przewieźć do 1537 litrów bagażu.
Mniejsze wymiary mają tez dobre strony - nowy Peugeot 508 jest wyraźnie zwrotniejszy od poprzednika - średnica zawracania to tylko 10,8 m, czyli aż o 1,5 m mniej niż w aucie pierwszej generacji. Ponadto wyraźnie, bo średnio o około 70 kg zmniejszyła się masa samochodu.
We wnętrzu Peugeota 508 II znajdziemy system i-Cockpit, znany z innych nowych modeli francuskiej marki. Główne cechy systemu to niewielka kierownica i zegary, na które patrzymy ponad jej wieńcem. Zegary mogą być elektroniczne, ponadto drugi ekran, dotykowy, o maksymalnej wielkości 10 cali, znajdziemy na zwróconej w kierunku kierowcy konsoli środkowej.
Peugeot 508 II będzie mógł być wyposażony w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo i wspomagających kierowcę. Warto zwrócić uwagę na system noktowizji, który ma o 250 m większy zasięg niż reflektory i który umożliwia wykrycie pieszych czy zwierząt, wyświetlacz przezierny HUD (wysokiej rozdzielczości o rozmiarze 12,3 cala), adaptacyjny tempomat czy system automatycznego hamowania przed przeszkodą, który wykrywa również pieszych i rowerzystów.