W 1994 roku model znów poddano głębszym przeróbkom i oznaczono wewnętrznie jako 993. Jak się okazała, była to ostatnia generacja z silnikiem chłodzonym powietrzem. W modelu tym zmieniono zawieszenie, przeprowadzono lifting nadwozia i po raz kolejny podniesiono moc (początkowo do 272, a od 1996 roku - do 286 KM). Samochód w wersji Carrera 4 otrzymał zmieniony system napędu wszystkich kół, pojawiła się również lekka wersja RS z silnikiem 3,8 o mocy 300 KM i tylnym napędzie.
W 1993 roku debiutowała 911 Turbo, pierwsza z dwoma turbosprężarkami i napędem na wszystkie koła. Moc sięgnęła 408 KM.
996 (1998-2005)
Aż trudno w to uwierzyć, ale pierwsze Porsche 911 z silnikiem chłodzonym cieczą pojawiło się w 1998 roku (oznaczenie 996). Tym samym, po 34 latach pożegnano jednostki chłodzone powietrzem. Nowy model otrzymał dość znacznie zmienione nadwozie i sprzedawany był w wielu wersjach (Carrera, Carrera 4, Carrera 4S, GT3, GT2 i Turbo o mocy 420 KM). Pojemność silnika początkowo wynosiła 3,4 l (moc 300 KM). W 2002 roku powiększono ją do 3,6 l (moc 320 KM).