chceauto.pl
x

Porsche 911 3.0 2021

Oceny użytkowników5.0000/5. Głosy: 4
Ocena: 5/5
Głosy: 4.

Dostępne samochody

Porsche 911

Porsche 911 992 Targa 4 3.0 385 KM

2021, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 677 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny5.00/5. Głosy: 1
Porsche 911

Porsche 911 992 3.0 385 KM

2021, kabriolet
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 636 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynkuOceny5.00/5. Głosy: 1
Porsche 911

Porsche 911 992 Carrera 4 3.0 385 KM

2021, kabriolet
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 677 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 1
Porsche 911

Porsche 911 992 3.0 385 KM

2021, coupe
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 543 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyOceny5.00/5. Głosy: 1
Porsche 911

Porsche 911 992 Carrera 4 3.0 385 KM

2021, coupe
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 582 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

992 (2019-2024)

Porsche 911 992 zadebiutowało na salonie w Los Angeles jesienią 2018 roku, a w salonach pojawiło się wiosną 2019 roku. Kilka tygodni później pokazano Porsche 911 Cabriolet, a w maju 2020 roku - wersję Targa.

Auto do złudzenia przypomina produkowany od 2011 roku typoszereg 991. Dotyczy to zwłaszcza przedniej części nadwozia. Mimo że poszerzono ją aż o 45 mm, na pierwszy rzut oka trudno doszukać się różnic.

Sporo nowości znajdziemy za to z tyłu. Lampy, wzorem chociażby Porsche Panamery, połączone zostały blendą skrywającą diody led. W podszybiu umieszczono wloty powietrza dla chłodzenia silnika, których kształty przywodzą nieco na myśl rozwiązania stosowane w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. W centralnym punkcie wlotu powierza umieszczono nietypowe – pionowe – światło stopu.

By poprawić aerodynamikę zastosowano też większy – ściślej - niższy zderzak. W efekcie trzeba w nim było wygospodarować miejsce na dwie owalne – umieszczone tuż bok wnęki tablicy rejestracyjnej – rury wydechowe.

Dużo nowości znajdziemy w kabinie. Należy do nich np. zupełnie nowa architektura konsoli środkowej. Podobnie jak w modelach Macan czy Panamera ma ona bardzo ascetyczną formę i pod dość stromym kątem schodzi w dół tunelu środkowego.

Do sterowania klimatyzacją służą teraz trzy wystające przełączniki przypominające te stosowane w kabinach samolotów. Podobną formę – niewielkiej dźwigienki – ma również wybierak standardowej, automatycznej skrzyni biegów.

Pozostałymi funkcjami steruję się za pośrednictwem centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10,9 cala.

Nad tylną osią pracuje sześciocylindrowy bokser „nowej generacji”. W modelu Carrera S, który jako pierwszy pojawił się w salonach, turbodoładowany motor generuje moc 450 KM, czyli o równie 30 KM więcej niż wcześniej.

W połączeniu z napędem na obie osie (model Carrera 4S) jednostka zapewnia autu sprint do 100 km/h w 3,6 s.
Samochód z napędem na tylną oś na osiągniecie setki ze startu stojącego potrzebuje 3,7 s. Ze wspomnianych wyników można jeszcze „urwać” po 0,2 s, o ile nabywca zdecyduje się na opcjonalny pakiet Chrono.

W obu przypadkach jednostka oferowana jest standardowo z zupełnie nową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.

Porsche Carrera S rozpędza się do prędkości maksymalnej 308 km/h. Model Carrera 4S (napęd 4x4) osiąga prędkość maksymalną 306 km/h.

W kolejnych latach gama modelowa była poszerzona o kolejne wersje. W marcu 2020 roku pojawiło się 911 Turbo S (650 KM), w lipcu 2020 roku - 911 Turbo S (580 KM), w lutym 2021 roku - 911 GT3 (510 KM), a w czerwcu 2021 roku - 911 GTS (480 KM).

Ale to nie koniec. W październiku 2022 roku gamę uzupełniło 911 Carrera T (385 KM), zaś ukoronowaniem serii było wyprodukowane w limitowanej serii 2500 egzemplarzy terenowe Porsche 911 Dakar (480 KM), które zadebiutowało na salonie w Los Angeles w listopadzie 2022 roku.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS