Model Boxster zadebiutował w 1996 roku. Dwudrzwiowy roadster szybko dorobił się łatki "Porsche dla ubogich" - ceny auta były wyraźnie niższe niż w przypadku słynnej 911.
Klientom zdało się to jednak nie przeszkadzać i samochód odniósł oszałamiający rynkowy sukces. Auto ma centralnie umieszczony silnik typu boxer i miękki dach. Dwudrzwiowe auto może pełnić rolę pojazdu codziennego użytku, jednak jego eksploatacja nie jest tania - średnie zużycie paliwa rzadko spada poniżej 17 l/100 km. Autu należą się jednak wielkie słowa uznania za wysokie pozycje, jakie od lat zajmuje w rankingach usterkowości. Problem w tym, że oferta rynkowa w Polsce jest bardzo słabej jakości. Większość z oferowanych do sprzedaży aut ma wypadkową przeszłość.
987 (2004-2012)
II generacja Boxstera zadebiutowała w 2004 roku i przetrwała w ofercie marki ze Stuttgartu aż do roku 2012. Tak samo, jak poprzednik samochód otrzymał miękki, materiałowy dach i umieszczony centralnie silnik. Jak przystało na auto sportowe moc przenoszona jest na koła tylnej osi. Chociaż obie generacje są zbliżone stylistycznie, aż 80 procent części typoszeregu 987 zaprojektowano od podstaw. Z poprzednika przejęto jednak wysoki poziom bezawaryjności i świetne właściwości jezdne. W 2006 roku w oparciu o Boxstera zbudowano dwudrzwiowe coupe o nazwie Cayman (typoszereg 987c). W 2009 roku Boxster doczekał się faceliftingu. Oprócz zmian w wyglądzie (nowe zderzaki, światła do jazdy dziennej) w ofercie pojawiły się też większe, zarezerwowane do tej pory dla modelu 911, jednostki napędowe o pojemnościach 2,9 i 3,4 l.