Model Boxster zadebiutował w 1996 roku. Dwudrzwiowy roadster wyposażony został w centralnie umieszczony silnik typu boxer i miękki dach. Samochód jest najtańszym modelem niemieckiej firmy, więc brakuje mu nieco prestiżu 911-tki. Trzeba jednak pamiętać, że nawet najtańsze Porsche nie jest autem dla każdego.
Niezależnie od generacji – pierwsza typoszeregu 986 montowana była do 2004 roku – samochód jest raczej gustowną zabawką, niż pojazdem do użytkowania na co dzień. Wszystkie boxstery wyposażone są w składane, materiałowe dachy co skutecznie ogranicza ich funkcjonalność. Również twarde nastawy zawieszenia niezbyt dobrze sprawdzają się na polskich drogach. Wiele osób może mieć też problemy z opanowaniem auta – zwłaszcza na mokrej nawierzchni, kontrola trakcji okazuje się bardzo przydatna (wiele aut ma za sobą poważne wypadki). Chociaż, jak większość Porsche, także i ten model cieszy się dobrą opinią jeśli chodzi o bezawaryjność (jedne z czołowych miejsc w rankingach), trzeba pamiętać, że koszty utrzymania są bardzo wysokie.
Przy dynamicznej jeździe, nawet w przypadku najsłabszych jednostek napędowych, wynik 20 l./100 km nie powinien nikogo dziwić.