Trzecia generacja Porsche Cayenne została zaprezentowana w połowie 2017 roku.
Trzecie Cayenne jest o 6,3 cm dłuższe od drugiej generacji, o 4 cm szersze i o niespełna 1 cm niższe, co wszystko daje bardziej sportowe proporcje.
Większe wymiary zewnętrzne oznaczają również większe wnętrze. Np. pojemność bagażnika wzrosła o niebagatelne 100 litrów, do 770 litrów.
Mocno zmieniło się wnętrze Cayenne, które stało się podobne do tego z Panamery. Na środkowej konsoli uwagę przykuwa olbrzymi ekran dotykowy, którego przekątna wynosi aż 12,3 cala. Centralne miejsce na panelu wskaźników zajmuje analogowy obrotomierz. Sąsiadują z nim dwa 7-calowe ekrany, prezentujące wszystkie istotne informacje na temat jazdy oraz dodatkowe dane, których zakres można wybierać za pomocą instrumentów na wielofunkcyjnej kierownicy.
Samochód nie zatracił dużych zdolności terenowych. Tryby off-roadowe ułatwiają kierowcy dobór ustawień właściwych dla danych warunków drogowych. Standardowo aktywowany jest program Onroad. Dla średnio trudnych warunków terenowych przewidziano cztery dodatkowe tryby: Mud (błoto), Gravel (żwir), Sand (piach) oraz Rocks (skały). Pracę napędu, podwozia i blokad dyferencjałów można dopasować do poszczególnych warunków.
W momencie debiutu Porsche Cayenne było oferowane w wersji bazowej oraz jako Cayenne S. Niedługo potem oferta została poszerzona o Cayenne Turbo, a w połowie 2018 roku pojawiła się hybryda plug-in napędzana 3-litrowym silnikiem V6 (250 kW/340 KM) oraz jednostką elektryczną (100 kW/136 KM). Moc systemowa układu hybrydowego to 340 kW (462 KM).