chceauto.pl
x

Porsche Macan II

Porsche Macan II

Lata produkcji

2024
Porsche Macan II mierzy 4784 mm długości, 1938 mm szerokości i 1622 mm wysokości. Samochód posiada koła o średnicy do 22 cali. Rozstaw osi zwiększony do 2893 mm – o 86 mm większy niż w poprzedniku – równoważą krótkie nawisy z przodu i z tyłu. Reflektory podzielono na dwie części: spłaszczone górne jednostki świetlne z czteropunktowymi światłami do jazdy dziennej są osadzone w błotnikach i akcentują szerokość samochodu. Nieco niżej umieszczono główny moduł oświetlenia z opcjonalną matrycową technologią LED.

Porsche Macan II będzie napędzane przez dwa silniki elektryczne umieszczone przy osiach. Są silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM). W połączeniu z funkcją Launch Control nowy Macan 4 w trybie overboost generuje 408 KM, podczas gdy Macan Turbo dysponuje mocą 639 KM (są to moce chwilowe z włączonym systemem Launch Control). Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi, odpowiednio, 650 oraz 1130 Nm. Porsche Macan Porsche Macan Porsche Macan 4 przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s, a Macan Turbo – w 3,3 s. Ich prędkości maksymalne to, odpowiednio, 220 oraz 260 km/h.

Elektryfikacja pozwoliła na zwiększenie przestrzeni bagażowej. W zależności od wariantu i wyposażenia pojemność tylnego bagażnika wynosi do 540 litrów (w trybie cargo). Dodatkowo pod przednią pokrywą kryje się tzw. frunk, czyli drugi bagażnik o pojemności 84 litrów. Łącznie daje to o 136 litrów więcej niż w poprzedniku.

Wnętrze to bez wątpienia Porsche: zintegrowany czarny panel podkreśla szerokość kokpitu. Wznosząca się konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej, nastawionej na osiągi pozycji siedzącej. Oprócz nowoczesnych cyfrowych interfejsów obecne są tu również analogowe elementy sterujące – na przykład do obsługi nawiewów czy klimatyzacji. Z przemyślanymi listwami wykończeniowymi kokpitu i drzwi zintegrowano listwy świetlne LED, które zapewniają zarówno oświetlenie otoczenia, jak i komunikacyjne.

Zarówno Macan 4, jak i Macan Turbo dysponują napędem na wszystkie koła. Elektronika mocy kontroluje obie jednostki elektryczne niemal w czasie rzeczywistym. Elektronicznie sterowany system Porsche Traction Management (ePTM) działa około pięciokrotnie szybciej niż konwencjonalny układ 4x4 i może zareagować na poślizg w ciągu 10 milisekund. Ponadto o regulacji napędu na wszystkie koła decyduje wybrany program jazdy. W przypadku wariantu Macan Turbo wpływ na przyczepność, stabilność i dynamikę poprzeczną ma również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) – elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego tylnej osi. Porsche Macan 4 Porsche Macan 4 Porsche Macan z zawieszeniem pneumatycznym (standard w Turbo) są wyposażone w elektroniczną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Na życzenie można połączyć ją także z zawieszeniem ze stalowymi sprężynami. PASM korzysta teraz z amortyzatorów w technice dwuzaworowej.

Po raz pierwszy Macan może być wyposażony w opcjonalną skrętną tylną oś, z maksymalnym kątem skrętu kół wynoszącym 5°. W ruchu miejskim i podczas manewrowania jej zastosowanie owocuje mniejszą średnicą zawracania – 11,1 m, a jednocześnie przekłada się na większą stabilność przy szybszej jeździe.

Przykładowe samochody

Porsche Macan

Porsche Macan II 4 408 KM

2024, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 461 000,00 zł
Porsche Macan

Porsche Macan II 100 kWh 340 KM

2024, SUV
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 442 000,00 zł

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS