Porsche Mission X to supersportowy pojazd o napędzie elektrycznym. Samochód wygląda jak wyczynowy pojazd wyścigowy i chociaż obecnie jest tylko conceptem, jest szansa na opracowanie wersji drogowej.
Porsche Mission X
Przy około 4,5 m długości i 2 m szerokości koncepcyjne Porsche Mission X jest stosunkowo kompaktowym hipersamochodem. Uwzględniając rozstaw osi wynoszący 2,73 m, ma wymiary zbliżone do Porsche Carrera GT oraz 918 Spyder. Ze względów aerodynamicznych pojazd zaopatrzono w opony o różnych rozmiarach, z 20-calowymi kołami z przodu i 21-calowymi z tyłu.
Nisko osadzone nadwozie, mierzące mniej niż 1,2 metra wysokości, jest pokryte lakierem w kolorze Rocket Metallic. Elementy z włókna węglowego w niższych partiach karoserii mają satynowe wykończenie i dlatego są lekko zabarwione.
Porsche Mission X
Aby zapewnić lepsze chłodzenie hamulców, tylne obręcze otrzymały niemal przezroczyste aerodynamiczne osłony o „turbinowym” kształcie. Nad fotelami rozciąga się lekka szklana kopuła z egzoszkieletem wykonanym z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). Drzwi w stylu Le Mans są przymocowane do słupków A oraz do dachu – otwierają się do przodu i do góry. Taki rodzaj drzwi był używany w legendarnym samochodzie wyścigowym Porsche 917.
Pionowa bazowa forma reflektorów, inspirowana oświetleniem historycznych samochodów wyścigowych takich jak Porsche 906 i 908, jest osadzona tuż nad drogą. Zaawansowana technologicznie struktura kryje LED-owe moduły i prezentuje odsłonięte smukłe elementy świateł do jazdy dziennej oraz kierunkowskazów.
Porsche Mission X
Tył Mission X definiuje ciągły pas świetlny, który zdaje unosić się w przestrzeni. Jego cecha charakterystyczna to przezroczysty, podświetlany napis „PORSCHE”. Lampy wyglądają, jakby były zawieszone w powietrzu, a ich cztery segmenty biegną przez całą szerokość samochodu. Litera „E” w napisie „PORSCHE” pulsuje podczas ładowania
Asymetria kokpitu i koncepcja kolorystyczna wnętrza podkreślają koncentrację na kierowcy. Fotele mają odmienną kolorystykę. Pomijając skórzane panele w kolorze Andalusia Brown, siedzenie kierowcy utrzymano w tonacji Kalahari Grey, tworząc spójną całość z konsolą środkową oraz deską rozdzielczą. Fotel pasażera wyróżnia kontrastowy odcień Andalusia Brown. Do świata motorsportu nawiązują nie tylko siedzenia wykonane z CFRP, z sześciopunktowymi pasami bezpieczeństwa zintegrowanymi z monokokiem, ale również charakterystyczna kierownica z przełącznikami trybów jazdy i łopatkami do zmiany biegów.
Porsche Mission X
Kolejny wyjątkowy detal znajduje się na desce rozdzielczej po stronie pasażera – to mocowanie bagnetowe, do którego można dołączyć moduł stopera. Porsche Design stworzyło dla Mission X specjalny analogowo-cyfrowy moduł stopera. Zegary są przeznaczone zarówno do użytku na torze wyścigowym, jak i na odcinkach rajdowych. Mogą prezentować między innymi czasy okrążeń lub ważne dane kierowcy.
Jeśli Mission X wejdzie do produkcji seryjnej, ma być najszybszym pojazdem dopuszczonym do ruchu drogowego na północnej pętli Nürburgringu, zapewniać stosunek mocy do masy na poziomie około 1 KM na każdy kilogram, osiągać wartości siły docisku znacznie przekraczające te zapewniane przez obecne 911 GT3 RS oraz oferować znacznie lepszą wydajność ładowania dzięki 900-woltowej architekturze – ładowanie ma przebiegać mniej więcej dwa razy szybciej niż w przypadku obecnego Taycana Turbo S.
Nie znamy mocy Mission X. Wiadomo natomiast, że akumulator jest montowany centralnie za siedzeniami, tam gdzie silnik w supersportowych autach spalinowych. To tak zwany „układ e-core”, który centruje masę w samochodzie, zapewniając doskonały rozkład mas.