Niemal jeden na pięć pojazdów nie przechodzi w Niemczech obowiązkowego badania technicznego za pierwszym razem. Niemal jeden na pięć pojazdów nie przechodzi w Niemczech obowiązkowego badania technicznego za pierwszym razem.
Tak wynika z najnowszego raportu TUV 2016 przygotowanego przez diagnostów. Dane dotyczą przeszło 8,8 mln, przeglądów rejestracyjnych przeprowadzonych w Niemczech od lipca 2014 do czerwca 2015 roku.
Którzy producenci mogą być szczególnie zadowoleni po jego publikacji?
O ogromnym sukcesie mówić mogą przedstawiciele Mercedesa. Nagroda dla najmniej usterkowego auta w rankingu – tzw. „Złota plakietka TUV” trafiła do Mercedesa klasy B. Auto uzyskało najlepszy wynik wśród samochodów w wieku 2 i 3 lat. Przeglądu nie przeszło zaledwie 2,8 proc. egzemplarzy. Ich średni przebieg to 41 tys. km.
Również dwa pozostałe auta okupujące podium w tej kategorii wiekowej pochodzą z fabryk Mercedesa. Na drugim miejscu uplasował się model GLK z wynikiem 2,9 proc. (52 tys. km), trzeci był Mercedes SKL (3,1 proc., 29 tys. km).
Za najbardziej usterkowe auto w wieku 2 i 3 lat uznano Chevroleta Sparka (14,6 proc., 31 tys. km). Tylko odrobię wyżej sklasyfikowano (drugiego od końca), produkowanego w Polsce, Fiat 500 (14,1 proc., 28 tys. km). Trzecim najbardziej usterkowym nowym autem okrzyknięto kolejnego fiata – model Punto (13,3 proc., 36 tys. km).
W kategorii obejmującej pojazdy w wieku 4 i 5 lat najbardziej niezawodnym modelem zostało Audi A1 (5,1 proc., 47 tys. km). Drugie miejsce przypadło BMW Z4 (6,0 proc., 49 tys. km, trzecie - Audi Q5 (6,1 proc., 88 tys. km).
Po drugiej stronie skali uplasowały się Dacii Sandero (22,8 proc., 56 tys. km), Fiata Panda (23,3 proc., 49 tys. km) i Dacii Logan. W ostatnim przypadku aż 28,1 proc. przebadanych egzemplarzy (średni przebieg 73 tys. km) nie przeszło obowiązkowego badania technicznego za pierwszym razem!