Renault Arkana to kompaktowy crossover zaprezentowany po raz pierwszy pod koniec 2020 roku, który w salonach pojawił się wiosną 2021 roku.
Samochód zbudowano na modułowej platformie CMF-B opracowanej przez alians Nissan-Renault, tej samej, która została wykorzystana w nowej generacji Clio i Captura. Samochód ma długość całkowitą 4 568 mm i stosunkowo niewielką wysokość 1 571 mm przy rozstawie osi wynoszącym 2 720 mm.
Arkana porusza się na 17- i 18-calowych kołach, pojemność bagażnika wynosi 513 litrów (480 w wersji hybrydowej).
Renault Arkana jest wyposażone w cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej o przekątnej 4,2, 7 lub 10,25 cala (w zależności od wersji). Umieszczony obok środkowy ekran dotykowy ma wielkość 7 lub 9,3 cala.
Renault Arkana jest oferowane z kilkoma wariantami napędu hybrydowego, w tym z napędem E-TECH Hybrid o mocy 145 KM oraz z mikrohybrydami 12 V z silnikiem spalinowym 1.3 TCe w wersji 140 i 160 KM (od października 2021 roku).
W skład napędu E-TECH Hybrid wchodzi spalinowy, 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1.6 l i mocy 94 KM. Jest on wspomagany dwoma silnikami elektrycznymi – e-silnikiem (o mocy 36 kW) i wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem typu HSG (High-Voltage Starter Generator) o mocy 15 kW. Moc systemowa to 145 KM.
Umieszczony w bagażniku akumulator ma 1,2 kWh pojemności. W trybie elektrycznym Nowe Renault Arkana E-TECH Hybrid może osiągnąć prędkość 75 km/h.
Renault Arkana jest produkowane w zakładzie w Busan w Korei Południowej, gdzie powstaje również model XM3 Renault Samsung Motors.