chceauto.pl
x

Renault Austral 2024

Oceny użytkowników2.6667/5. Głosy: 3
Ocena: 2.67/5
Głosy: 3.

Dostępne silniki

benzyna

1.3 TCe Mild Hybrid

hybryda

1.2 E-Tech Full Hybrid
Renault Austral to kompaktowy SUV, który w gamie francuskiego producenta zastąpił Kadjara.

Renault Austral ma 4,51 m długości, 1,83 m szerokości i 1,62 m wysokości, a rozstaw osi – identyczny jak w Nissanie Qashqai – wynosi 2,67 m. Tym samym jest odrobinę dłuższy i szerszy niż Kadjar, a jednocześnie aż 8 cm dłuższy niż Qashqai. Pojemność bagażnika to równe 500 litrów, dzięki przesuwanej opcjonalnie tylnej kanapie można ją zwiększyć do 575 litrów. W wersjach hybrydowych jest nieco gorzej - pojemność waha się od 430 do 555 litrów.

Jak informuje producent "stylistyka nadwozia Australa nie tylko odzwierciedla estetyczne kanony w segmencie SUV-ów, ale podkreśla także jego atletyczną i zmysłową sylwetkę oraz wykorzystane w samochodzie najnowocześniejsze technologie. Jest to pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji Esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym charakterem oraz dynamicznymi i przykuwającymi wzrok akcentami stylistycznymi."

W kabinie zastosowano ekrany OpenR, na których wyświetlane są informacje z zestawu zegarów i wskaźników, nawigacji i systemów multimedialnych, a użytkownicy mają dostęp do najpopularniejszych usług Google'a i przydatnych aplikacji. Ekran systemu infotainment oraz wirtualnych zegarów mają wielkość 12 cali. Do tego trzeba doliczyć wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3 cala

Renault Austral jest wyposażony we wszystkie najnowsze zdobycze technologii. Jego użytkownicy mają do swojej dyspozycji 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system MULTI-SENSE oraz najnowszą generację układu czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL Advanced. W rozwiązaniu tym tylne koła skręcają się w przeciwną stronę niż przednie (przy prędkości do 50 km/h), dzięki czemu średnica zawracania wynosi 10,1 m.

Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji, opracowanej przez alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Samochodów może być wyposażony w najnowszą wersję układu Full Hybrid E-TECH opartym na trzycylindrowym silniku 1.2 turbo (200 KM) lub jeden z dwóch silników benzynowych z układem Mild Hybrid z akumulatorem 48 V lub 12 V. Wersja 12-voltowa oparta jest na czterocylindrowym silniku 1.3 i dysponuje mocą 140 lub 160 KM, zaś wersja 48V - na trzycylindrowym silniku 1.2 i generuje 130 KM.

Renault Austral będzie produkowany w fabryce w hiszpańskiej Palencii. Zamówienia na ten model będą przyjmowane od połowy 2022 roku, a jego sprzedaż rozpocznie się jesienią.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS