V generacja Espace zadebiutowała na salonie motoryzacyjnym w Paryżu. Pierwszy w Europie Van zupełnie zmienił swoje oblicze. Nowe Espace jest rodzinnym crossoverem, auto zachowało jednak jednobryłowe nadwozie. W stosunku do poprzednika o 16 mm zwiększono rozstaw osi. Mierzy on dokładnie 2,88 m, czyli tyle, ile w przeciętnym samochodzie segmentu D. Karoseria ma 4,85 m długości, 1,87 m szerokości i 1,68 m wysokości. Współczynnik oporu powietrza Cd wynosi równe 0,30.
Espace oferowane jest klientom w dwóch wersjach - pięcio lub siedmiosobowej. Zrezygnowano z typowej dla vanów zabudowy - pasażerów przednich foteli dzieli szeroka, przechodząca w tunel środkowy, konsola.
Wszystkie jednostki napędowe mają pojemność 1,6 l, trubodoładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. Najsłabsza - 1,6 l DCi - rozwija moc 130 KM i legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm dostępnym od 1750 obr/min. Jej wzmocniona odmiana może się pochwalić mocą 160 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm. Zwolennicy silników o zapłonie iskrowym mają do wyboru motor 1,6 l TCe, który rozwija aż 200 KM i 260 Nm.
Nie ma jednak, co liczyć na "crossoverowe" dodatki. Nowe Espace ma napęd na przednią oś i ręczną, sześciostopniową skrzynię biegów.