Renault Espace szóstej generacji zostało zbudowane na płycie podłogowej CMF-CD, która powszechnie jest używana w aliansie Nissan-Renault-Mitsubishi. Espace ma 472 cm długości i 184 cm szerokości, a stylistycznie wyraźnie nawiązuje innej francuskiej nowości, czyli Australa (oba modele dzielą platformę CMF-CD).
Można wręcz powiedzieć, że Espace to po prostu przedłużona wersja Australa. Oba samochody mają identycznie zaprojektowaną przednią i tylną część nadwozia, identyczne są wzory świateł. Dopiero z profilu widać, że lina dachu Espace opada wolniej, a trzecia boczna szyba jest wyraźnie większa.
Kokpit obu modeli również jest identyczny. Przed kierowcą znajduje się 12-calowy ekran cyfrowych, a na konsoli środkowej umieszczony pionowo, również 12-calowy ekran systemu inforozrywki, który oparto na systemie Android.
Dzięki większym rozmiarom Espace będzie oferowany nie tylko wersji 5-, ale również 7-osobowej, chociaż dwa fotele w bagażniku nie są tak duże i komfortowe, jak pozostałe.
Renault Espace oferowane jest wyłącznie z jednym, hybrydowym układem napędowym. Składa się on z trzycylindrowego silnika benzynowego 1.2 o mocy 130 KM i silnika elektrycznego mocy 70 KM, moc systemowa wynosi 200 KM. Jest to tzw. pełna hybryda bez możliwości ładowania z gniazdka, pojemność akumulatora wynosi 2 kWh. Ten napęd również znajdziemy w Australu, przy czym w tym modelu jest najmocniejsza dostępna odmiana.
Producent informuje, że na pokładzie Espace'a będą mogły znaleźć się aż 32 systemy wspomagające jazdę. Wyposażenie obejmuje także system wyboru trybu jazdy Multi-Sense oraz opcjonalny układ czterech skrętnych kół 4CONTROL Advanced.