Skoda Kodiaq II została zbudowana na bazie najnowszej wersji płyty podłogowej MQB Evo. Samochód jest o 6 cm dłuższy od poprzednika, mierzy 4,76 m, szerokość wynosi 1,86 m, a wysokość - 1,66 m. Zmianie nie uległ jedynie rozstaw osi, który wciąż wynosi 2,79 m.
Większa długość przy niezmienionym rozstawie osi oznacza większy bagażnik, ale też więcej miejsca dla pasażerów trzeciego rzędu siedzeń w wersji siedmiomiejscowej.
Pojemność bagażnika w wersji pięciomiejscowej wynosi 910 litrów, czyli o 75 litrów więcej niż w I generacji. Po złożeniu foteli pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 2105 litrów (+40).
Z kolei w wersji siedmioosobowej, przy rozłożonych fotelach zmieścimy 340 litrów (o 70 więcej niż w Kodiaq I generacji), a po złożeniu pięciu foteli Kodiaqiem przewieziemy 2035 litrów (+30 litrów).
Co ważne, pasażerowie trzeciego rzędu siedzeń mają aż 9,2 cm więcej przestrzeni nad głową niż do tej pory.
Kabina Kodiaq II jest dość prosta. Znajdziemy w niej wolnostojący 12,9-calowy ekran systemu infotainemnt, a także 10,25-calowy ekran cyfrowych zegarów. Ponieważ Kodiaq II będzie dostępny wyłącznie z przekładniami DSG, wybierak kierunku jazdy przeniesiono na kolumnę kierownicy.
Poniżej ekranu systemu infotainment znajdują się trzy obrotowe przyciski z 32-milimetrowymi cyfrowymi wyświetlaczami. Umożliwiają one szybki dostęp do wielu funkcji – ich zakres zależy od poziomu wyposażenia auta.
Dwa zewnętrzne pokrętła dla kierowcy i pasażera z przodu sterują temperaturą wnętrza, ogrzewaniem i wentylacją foteli. Środkowa gałka kontroluje maksymalnie cztery różne funkcje, takie jak: głośność systemu infotainment, prędkość wentylatora, kierunek nawiewu, inteligentna klimatyzacja, tryby jazdy i wielkość mapy. Środkowe pokrętło jest konfigurowane za pomocą menu systemu infotainment, a funkcje przełącza się poprzez przytrzymanie wciśniętego przycisku.
Skoda Kodiaq II dostępna będzie z dwoma silnikami benzynowymi (150, 204 KM) oraz dwoma silnikami wysokoprężnymi (150, 194 KM). Nowością będzie napęd hybrydowy typu plug-in, pierwszy raz dostępny w Kodiaq. Jego moc systemowa wynosi 204 KM, a akumulator o pojemności 25,7 kWh zapewni elektryczny zasięg do 100 km.
Energię będzie można uzupełnić prądem przemiennym o mocy 11 kW, np. z wallboxa, a także prądem stałym DC z mocą do 50 kW.
Podstawowy wariant benzynowy 1.5 TSI (150 KM) oznacza również debiut technologii miękkiej hybrydy w Kodiaq. Samochody z silnikami TDI o mocy 193 KM i TSI o mocy 204 KM standardowo będą wyposażone w napęd na wszystkie koła.