SsangYong Korando czwartej generacji zadebiutowało na salonie genewskim w 2019 roku. Samochód opracowano na bazie koncepcyjnego SsangYonga SIV-2, po raz pierwszy pokazanego trzy lata wcześniej, również w Genewie.
SsangYong Korando to kompaktowy SUV. Nowa generacja jest dłuższa i szersza niż produkowany od 2010 roku poprzednik, ma też większy rozstaw osi. Nowe Korando ma 445 cm długości, 187 cm szerokości i 162 cm wysokości, a rozstaw osi został wydłużony do 267,5 cm. Przestrzeń bagażowa to 551 litrów, po złożeniu tylnej kanapy rośnie do 1248 litrów.
Samochód może być wyposażony w jeden z dwóch silników: zupełnie nowy 1,5-litrowy silnik benzynowy GDI-turbo lub 1,6-litrowy silnik wysokoprężny. W przyszłości planowany jest także model o napędzie wyłącznie elektrycznym.
Silnik benzynowy GDI-turbo ma pojemność 1 497 cm3 i zapewnia moc maksymalną 163 KM przy 5500 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 280 Nm między 1500 a 4500 obr/min.
[image30413]Jednostka wysokoprężna ma pojemność 1 597 cm3, zapewnia moc maksymalną 136 KM przy 4000 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 324 Nm przy 1500 obr/min dla modelu z automatyczną skrzynią biegów.
Oba silniki mogą być wyposażone w automatyczny system start/stop dla modeli z napędem na dwa koła oraz 6-biegowe skrzynie biegów: manualną i automatyczną AISIN.
Asystent wspierania kierowcy oraz systemy bezpieczeństwa zastosowane w Korando zawierają zaawansowany system hamowania awaryjnego (AEBS) wspierany przez kamerę oraz radar, asystenta jazdy w pasie ruchu, alarm informujący o pojeździe z przodu, alarmy informujące o bezpiecznym dystansie oraz o nieuwadze kierowcy, inteligentny adaptacyjny tempomat oraz asystenta świateł drogowych.
Samochód wyposażony jest także w wykrywanie martwego pola, asystenta jazdy w pasie ruchu oraz alarm informujący o prostopadłym ruchu z tyłu z automatyczną aktywacją hamulców zintegrowaną z wszystkimi tymi trzema systemami, a także dwa ekrany - jeden dotykowy na konsoli środkowej oraz drugi, zastępujący tradycyjne zegary.