Trzecia generacja SsangYonga Korado zaprezentowana została w końcu 2010 roku. W przeciwieństwie do poprzedników auto zerwało z wizerunkiem surowej terenówki stając się – zdecydowanie bardziej cywilizowanym – suvem.
Budową modelu zajmują się dwie fabryki marki – w Korei i Rosji. W 2013 roku auto poddane zostało kuracji odmładzającej. Oprócz drobnych zmian w wyglądzie wzbogacono również listę wyposażenia standardowego.
Samochód oferowany jest wyłącznie jako 5-drzwiowy suv. W ofercie jest jeden silnik benzynowy i dwa – stosunkowo niewysilone – diesle bazujące na rozwiązaniach konstrukcyjnych Mercedesa. Niewielka podaż sprawia, że w przypadku tego modelu trudno wskazać typowe dolegliwości. Doświadczenia z poprzednimi generacjami każą jednak dokładnie przyjrzeć się zabezpieczeniu antykorozyjnemu i – jeśli chcemy cieszyć się autem dłużej – zainwestować w solidną konserwację podwozia!