chceauto.pl
x

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 2013

Dostępne samochody

SsangYong Rodius

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM

2013, VAN
napęd: przedni
skrzynia: ręczna
cena: 35 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty
SsangYong Rodius

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM

2013, VAN
napęd: przedni
skrzynia: automat
cena: 39 000,00 zł
DostępnośćBez ofert na rynku
SsangYong Rodius

SsangYong Rodius 2.0 e-XDi 155 KM

2013, VAN
napęd: 4x4
skrzynia: automat
cena: 41 000,00 zł
DostępnośćSporadycznie pojawiają się pojedyncze oferty

Kilka słów o modelu

SsangYong Rodius to samochód słynny. Międzynarodową sławę zapewniła mu wyjątkowa... brzydota.

SsangYong Rodius I

Rodius debiutował w 2004 roku i z miejsca wzbudził olbrzymie kontrowersje. Potężne auto (w Europie dostępne w wersji 7-osobowej, w Korei - nawet 11-osobowej) raziło grillem, ale przede wszystkim rozwiązaniem tylnej części nadwozia. Samochód wyglądał jakby do nadwozia typu liftback, ktoś w ostatniej chwili dokleił wierzch, tworząc kombi. To nie mogło się podobać, ale przystępna cena sprawiła, że auto, chociaż nigdy nie osiągnęło rewelacyjnego poziomu sprzedaży, przetrwało w produkcji do końca 2011 roku, przy czym w 2007 roku przeprowadzono facelifting, który oczywiście nie mógł zasadniczo zmienić wyglądu samochodu.

Zaletą Rodiusa I - oprócz potężnych zdolności przewozowych - były jednostki napędowe pochodzące od Mercedesa. Oferta ograniczona była do benzynowej jednostki o pojemności 3.2 i silnika wysokoprężnego 2.7. W europejskich warunkach oczywiście sprzedawała się ta druga wersja. Moment obrotowy przekazywany był na wszystkie koła, przy czym zastosowano "poważne" rozwiązanie z centralnym mechanizmem różnicowym.

W Polsce Rodius nigdy nie był popularny. Rynek wtórny jest mocno ograniczony, więc znalezienie godnego polecenia egzemplarza może być trudne. Natomiast nie ma większego problemu z zaopatrzeniem w części. Wybierać można pomiędzy ASO a tańszymi zamiennikami.

SsangYong Rodius II

Druga generacja Rodiusa debiutowała na salonie genewskim w 2013 roku. Wkrótce potem samochód trafił do sprzedaży. Auto otrzymało całkowicie nową stylizację, ale - co ciekawe - utrzyman kontrowersyjną stylizację tylnej części nadwozia z nietypowo biegnącym słupkiem, sprawiającym wrażenie dzielenia tylnej szyby. Całość sprawia jednak znacznie lepsze wrażenie niż u poprzednika.

Samochód jest dostępny z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2.0 i mocy 155. Do wyboru jest skrzynia manualna (sześciobiegowa) i automatyczna (pięciostopniowa) oraz napędem na dwa i cztery koła.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS