Subaru Forester III generacji to stosunkowo młode samochody, ale nie pozbawione wad. Wada fabryczna to układ wydechowy, który bardzo szybko jest atakowany przez rdzę. Ponadto w samochodach z silnikami Diesla przedwczesnemu zużyciu (nawet po około 20 tys, km) ulegało sprzęgło. W połowie 2010 roku Subaru rozwiązało problem poprzez zastosowanie nowego oprogramowania, które ogranicza nieco przyrost momentu obrotowego.
IV (2013-2015)
IV generacja Subaru Forester debiutowała w Europie w marcu 2013 roku na salonie w Genewie. Wcześniej pojazd pokazano m.in. w Japonii i USA.
Nowy Forester znacznie się zmienił. Dzięki przesunięciu dolnych końców słupów A o 20 cm do przodu uzyskano znacznie mocniejsze pochylenie szyby, przez co auto wygląda bardziej "współcześnie" i jest bardziej opływowe.
Całkowicie przeprojektowano również wnętrze. Pojawiła się nowa deska rozdzielcza i konsola środkowa, zmieniono punkty mocowania foteli poprawiając widoczność. Pojemność bagażnika wzrosła, a klapa opcjonalnie może być otwierana elektrycznie. Projektanci zadbali nawet o to, by zminimalizować ryzyko ubrudzenia ubrania podczas zajmowania miejsca we wnętrzu samochodu.
Tradycyjnie dla Subaru Forester IV napędzany jest silnikami typu bokser (o przeciwsobnym układzie cylindrów), zarówno benzynowymi jak i wysokoprężnymi oraz posiada napęd 4x4 Symmetrical AWD.