Auta zbudowane w oparciu o płytę podłogową oznaczoną symbolem GD produkowane były w latach 2001-2007 i stanowią obecnie najliczniejszą grupę Imprez na polskim rynku. Podobnie jak w przypadku pojazdów pierwszej generacji, dokładnego sprawdzenia wymagają mocniejsze odmiany WRX i WRX STI (sprzęgło, turbina, skrzynia biegów, zdarzają się też usterki silników). Zwłaszcza wersje pozbawione doładowania uznawane są za bezawaryjne. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że stały napęd 4x4 sprawia, że samochody zużywają sporo paliwa. Do najtańszych nie należą też części zamienne.
GH (2007-2014)
Typoszereg GH pojawił się w salonach w 2007 roku i przetrwał w ofercie japońskiej marki do roku 2013. Pod koniec rynkowej kariery samochody oferowane były wyłącznie w odmianie WRX. Auto nie zyskało dużej sympatii nabywców. Na polskim rynku, oprócz dyskusyjnej stylistyki, problemem były również zaporowe ceny. Po raz pierwszy pod maską Imprezy pojawił się turbodoładowany silnik wysokoprężny. Tak skonfigurowane auta w Polsce oferowane były wyłącznie w wersji hatchback. Ato cieszy się opinią trwałego, chociaż pojawiają się też narzekania na niski poziom wyposażenia i słabej jakości materiały wykończeniowe.