Subaru Solterra to pierwszy elektryczny model tego japońskiego producenta. Samochód jest wierną kopią Toyoty bZ4X.
Podobnie, jak w przypadku Subaru BRZ i Toyoty GT86, obie firmy twierdzą, że nad Solterrą i bZ4X pracowały wspólnie. W tym wypadku Toyota miała skupić się na elektrycznym napędzie, a Subaru miało zająć się napędem na wszystkie koła. Tyle tylko, że w przypadku samochodu elektrycznego napęd jest po prostu realizowany przez dwa silniki, które niezależnie od siebie napędzają po jednej osi każdy... Nie ma więc w tym większej filozofii.
Stylistycznie Subaru Solterra i Toyota bZ4X są niemal identyczne, różnią się głównie logiem i kilkoma detalami stylistycznymi. Wśród największych różnic dostrzeżemy inny kształt świateł zarówno z przodu, jak i z tyłu.
Wnętrze obu pojazdów również jest identyczne, podobnie jak rozwiązania techniczne - oba modele zbudowano na opracowanej przez Toyotę modułowej płycie podłogowej dla samochodów elektrycznych o nazwie E-TNGA. Subaru Solterra ma 4,69 m długości, 1,86 m szerokości i 1,65 m wysokości. Rozstaw osi obu modeli jest taki sam i wynosi 2,85 m.
Zarówno Solterra, jak bZ4X będą dostępne w wersji z napędem na przednią oś (w przeciwieństwie do samochodów elektrycznych koncernu VW, które mają napęd na oś tylną) lub wszystkie cztery koła. Wersja przednionapędowa napędzana jest jednym silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM i momencie 265 Nm, natomiast wariant 4x4 posiada dwa silniki o mocy systemowej 218 KM i momencie 336 Nm.
Niezależnie od silnika i napędu pojemność baterii wynosi 71,4 kWh, czyli tyle samo, ile w Toyocie bZ4X. W wersji 4x4 Subaru Solterra waży 2020 kg, wariant przednionapędowy jest lżejszy o 90 kg (masa wynosi 1930 kg). Zasięg ma sięgać 450 km.