II generacji Suzuki Baleno debiutowała we wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie, natomiast do salonów (również polskich) model ten trafił dopiero wiosną 2016.
Nowe Suzuki Baleno zbudowane zostało na całkowicie nowej płycie podłogowej, która cechować ma się dużą sztywnością, a to przekłada się na właściwości jezdne. Pod maską znalazł się całkowicie nowy silnik Boosterjet. Jest to litrowa jednostka z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa mocy 111 KM. Ponadto dostępny jest klasyczny, czterocylindrowy silnik 1.2 Dualjet o mocy 90 KM.
Auto dostępne jest również w wersji hybrydowej. Układ typu mild hybryd wyposażony jest w zintegrowany z rozrusznikiem alternator i akumulator litowo-jonowy. Za napęd odpowiada silnik benzynowy 1.2. Diesla w ofercie brak.
Na rynku Suzuki Baleno pozycjonowane jest powyżej Swifta.