chceauto.pl
x

Suzuki Jimny 2002

Dostępne silniki

benzyna

1.3

III (1998-2018)

Jimny zastąpił w europejskiej ofercie Suzuki cieszącego się ogromną popularnością Samuraja. Mimo obłych, "kobiecych" kształtów i niewielkich wymiarów, to wciąż terenówka z krwi i kości: ma sztywne mosty napędowe, reduktor i solidną ramę. Silniki benzynowe nie sprawiają praktycznie żadnych problemów. Gorzej z dieslem - to konstrukcja Renault dość wrażliwa na twarde traktowanie - nie znosi np. oszczędności na serwisach olejowych. Jimny z silnikiem wysokoprężnym - chociaż ma zdecydowanie większy moment obrotowy - traci w terenie z uwagi na większą masę. Benzynówki, zwłaszcza w błocie i piachu, radzą sobie lepiej. W stosunku do Samuraja poprawiono m.in. komfort (sprężyny śrubowe i wspomaganie kieronicy), ale większość egzemplarzy i tak pozbawiona jest takich dodatków, jak elektryczne szyby czy np. klimatyzacja. Priorytetem przy wyborze konkretnego egzemplarza powinien być stan blacharski (zwłaszcza ramy). Rocznik czy przebieg schodzą w tym przypadku na dalszy plan! Pamiętajcie też, by nie dać się zwieźć niewielkim rozmiarom. To typowe auto "do pracy", które bardzo kiepsko radzi sobie w mieście i na trasie (maksymalne prędkości podróżne w okolicach 100 km/h). Jimny jest jednym z lepszych kandydatów do rozpoczęcia przygody z offroadem! Samochód uchodzi za zaskakująco trwały, a części zamienne dostępne są w rozsądnych (jak na terenówkę!) pieniądzach.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS