Suzuki Liana to należący do segmentu pojazdów kompaktowych samochód, który produkowany był w latach 2001-2007. Auto budziło kontrowersje swoją stylistyką, ale relatywnie niska cena oraz bogate wyposażenie sprawiało, że samochody te znajdowały nabywców.
Liana skierowana była do osób, które szukają bezawaryjnego pojazdu do spokojnego przemieszczania się i z tej roli wywiązuje się znakomicie. Samochód nie oferuje sportowych osiągów czy świetnych właściwości jezdnych, ale się nie psuje i dojeżdża do celu.
Największe zastrzeżenia użytkowników budzi niska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza, co przekłada się na trudno identyfikowalne stuki i trzaski dochodzące z różnych miejsc. Szybko rdzewieje również podwozie oraz elementy mocujące układ wydechowy. Zdarzają się także problemy z wydajnością nawiewów (parujące przednie szyby) oraz wrzucaniem wstecznego biegu (zgrzyty). Po stronie minusów wymienić trzeba również wysokie ceny oryginalnych części zamiennych (a ze względu na niezbyt dużą popularność tego modelu zamienniki mogą nie być dostępne, problem nie dotyczy typowych elementów eksploatacyjnych, jak hamulce czy amortyzatory) oraz słabe światła mijania.
Jednak najmocniejszą stroną Suzuki Liana jest bezawaryjność. Benzynowy silnik 1.6 to solidna konstrukcja z praktycznie bezobsługowym łańcuchem rozrządu. Zawieszenie dobrze znosi trudny eksploatacji na polskich drogach, wymiany mogą wymagać najwyżej tuleje wahaczy.
Za to ceny na rynku wtórnym są przystępne, a sporo samochodów ma udokumentowaną historię i pochodzi z polskich salonów.