chceauto.pl
x
Tak wygląda elektryczny Golf!

Tak wygląda elektryczny Golf!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-08-28
Wkrótce w salonach Volkswagena pojawi się kolejna wersja nowego Golfa.

Po usportowionych GTI i GTD oraz praktycznym kombi – Variancie – przyszła właśnie pora na auto z napędem elektrycznym!

Produkcyjna wersja auta o handlowej nazwie e-Golf zadebiutować ma już za kilkanaście dni na salonie motoryzacyjnym we Frankfurcie. Pojazd oferowany ma być klientom wyłącznie w wersji z pięciodrzwiowym nadwoziem – by oszczędzać energię elektryczną na liście wyposażenia standardowego znajdą się m.in. wykonane w całości w technologii LED światła.

Tak wygląda elektryczny Golf!
Pod maskę e-Golfa trafi elektryczny silnik trakcyjny o mocy 115 KM i maksymalnym momencie obrotowym 270 Nm. Napęd przekazywany jest na koła tylnej osi, za magazynowanie energii elektrycznej odpowiadają baterie akumulatorów o pojemności 24,2 kWh. Dzięki nim, przynajmniej teoretycznie, samochód pokonać może dystans do 190 km.

e-Golf przyspiesza do 100 km/h w 10,4 sekundy i rozpędza się do prędkości maksymalnej 140 km/h. Ta ostatnia ograniczona została elektronicznie. Niemcy nie podali, ile czasu zajmuje pełne naładowanie akumulatorów. Pewne jest, że na liście opcji znajdzie się specjalna ładowarka, dzięki której baterie naładować będzie można do 80 proc. pojemności w około trzydziestu minut.

Tak wygląda elektryczny Golf!
Wraz z e-Golfem we Frankfurcie zadebiutuje też jego mniejszy, elektryczny brat – e-Up! W jego przypadku również mamy do czynienia z wersja produkcyjną. Samochód napędzany będzie motorem elektrycznym o mocy 82 KM i maksymalnym momencie obrotowym 210 Nm. Prędkość maksymalna również ograniczona została do 130 km/h – przyspieszenie do 100 km/h zajmować ma autu 12,4 sekundy. Maksymalny zasięg modelu e-Up! wynosić ma około 160 km.


Tak wygląda elektryczny Golf! - GALERIA ZDJĘĆ

Tak wygląda elektryczny Golf!Tak wygląda elektryczny Golf!Tak wygląda elektryczny Golf!Tak wygląda elektryczny Golf!

Zobacz także

Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy

Ford Mustang Mach-E GT - zacięcie broni swojej nazwy 2024-09-08

Ford Mustang Mach-E wprowadzony został na rynek w 2020 roku i była to jedna z głośniejszych premier co najmniej ostatniej dekady. W końcu pierwszy raz logo z galopującym mustangiem pojawiło się na innym aucie niż dwudrzwiowe coupe czy cabrio. I to...
Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka

Honda e:NY1 - nietypowa nazwa dla nietypowego elektryka 2024-08-15

Honda zdaje się podchodzić do elektromobilności z dużą ostrożnością, ale i ze sporą dawką fantazji. Pokazana w 2019 roku Honda e zauroczyła wielu, ale też nie odniosła rynkowego sukcesu. Między innymi dlatego, że samochód ten nie do końca...
Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin

Maxus Mifa 9 - elektryczny super luksusowy van prosto z Chin 2024-08-11

Maxus to jedna z pierwszych chińskich marek, która postanowiła spróbować swoich sił na polskim rynku. W jej ofercie jeden model szczególnie przykuł moją uwagę, bo na pierwszy rzut oka wydaje się, że nie ma konkurencji i skutecznie zagospodarowuje...
Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość

Audi A6 e-tron. Elektryczna nowość 2024-08-04

Audi wprowadza na rynek zupełnie nowe A6 e-tron z nadwoziami Sportback i Avant. Jest to drugi model zbudowany na platformie PPE i pierwszy model z koncepcją niskiej podłogi.
Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii 2024-06-29

Na początku roku debiutował Volkswagen Golf po modernizacji. Na usportowioną wersję R przyszło więc nam poczekać pół roku. Teraz jednak kurtyna opadła i wiemy już wszystko tym samochodzie.
Volkswagen ID.7 – elektryczny następca Passata?

Volkswagen ID.7 – elektryczny następca Passata? 2024-06-24

ID.7 to obecnie flagowy elektryczny model Volkswagena, przed którym postawiono wyjątkowo trudne zadanie – wiele wskazuje na to, że ma on zastąpić Passata, który w formie sedana zniknął z rynku. Skoro tak, to w ramach naszego testu wzięliśmy VW ID.7...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS